اقتصادی
کد خبر : 3873
سه شنبه - 27 مهر 1395 - 01:49
جهانگيري:

آینده اقتصاد ایران روشن و امیدوار کننده است

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز بندرعباس قلب تپنده توسعه کشور است و یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد کشور در بندرعباس قرار دارد. به گزارش پایان نیوزاسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح فاز اول واحد فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهار داشت: اقتصاد ایران در حال طی کردن […]

آینده اقتصاد ایران روشن و امیدوار کننده است

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز بندرعباس قلب تپنده توسعه کشور است و یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد کشور در بندرعباس قرار دارد.

به گزارش پایان نیوزاسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح فاز اول واحد فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهار داشت: اقتصاد ایران در حال طی کردن مسیر توسعه است و با بکارگیری مجموعه ظرفیت‌هایی که در ایران وجود دارد می‌توان گفت که آینده اقتصاد کشور بسیار روشن و امیدوار کننده است.
معاون اول رییس جمهور یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور را نیروی انسانی تحصیلکرده، زبده و آموزش دیده دانست و افزود: این نیرو‌ها دوره سخت جنگ و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و امروز هر کدام به مدیرانی کارآفرین تبدیل شده‌اند که می‌توانند امور توسعه را مدیریت کنند.
وی افزود: در کنار این مدیران باتجربه، جوانان تحصیلکرده نیز ظرفیت مهمی برای کشور هستند که با اتکاء بر این سرمایه‌ها می‌توان کارهای مهمی انجام داد.
جهانگیری از وجود ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل بعنوان ظرفیت مهم دیگر ایران برای توسعه نام برد و اظهار داشت: این سواحل نعمت بسیار مهمی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید بعنوان یک فرصت استثنایی به آن نگاه کنیم و وجب به وجب این سواحل باید تبدیل به قطب‌های توسعه‌ای شوند.
معاون اول رییس جمهور همچنین ایران را یکی از قطب‌های بزرگ معادن سنگ آهن برشمرد و گفت: با اتکاء به ذخایر اکتشاف شده سنگ آهن می‌توان برای تولید چندین میلیون تن فولاد برنامه ریزی کرد.
وی برخورداری از گاز، سنگ آهن و نیروی انسانی تحصیلکرده را از ضرورت‌های تولید فولاد دانست و گفت: این سه ظرفیت در ایران وجود دارد و تقریباً می‌توان گفت که ایران تنها کشوری است که از همه ملزومات تولید فولاد بصورت یکجا برخوردار است.
جهانگیری در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، مهم‌ترین پیام این سیاست‌ها را استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های داخلی کشور باید به دور از حوب و بغض‌های سیاسی و شخصی در جهت توسعه کشور استفاده شود چرا که ما از سوی ملت انتخاب شده‌ایم که مشکلات را حل کنیم و به توسعه کشور سرعت بخشیم.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همه مسئولین و مردم احساس کردند که باید به آن بپیوندند و یک عزم ملی برای اجرای این سیاست‌ها در جهت توسعه کشور بوجود آمده است.
وی یکی دیگر از برنامه‌ها و ضرورت‌های مهم کشور را توسعه صادرات غیرنفتی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های جدی دولت در سال ۹۵ این است که میزان صادرات غیرنفتی از واردات بیشتر شود و کشور به نقطه‌ای برسد که بتواند بدون اتکاء به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام نیازهای خود را تامین کند.
جهانگیری افزود: براساس آمار‌ها در شش ماهه نخست سال جاری تراز تجاری کشور مثبت بوده و میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: همه بخش‌ها باید تلاش کنند تا موانع پیش روی توسعه صادرات برداشته شود و کوتاهی در این زمینه از هیچکس پذیرفته نیست.
در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به برنامه راهبردی تولید فولاد برای ده سال آینده کشور گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تلاش داریم تا در سال ۱۴۰۴ میزان تولید فولاد را به ۵۰ میلیون تن در سال برسانیم.
مهندس نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۳۹ طرح در زنجیره فولاد تکمیل و راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحد تولیدی فولاد در بندرعباس ظرفیت تولید کشور به ۲۱ میلیون تن در سال ارتقاء پیدا خواهد کرد.
در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در مسیر توسعه تولید فولاد ارائه کردند.
انتهای پیام/