گودرزی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: شنبه بارش باران و کاهش ٖآلاینده ها در تهران پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایان تیتر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی،  از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی نقاط شمال غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در زاگرس و البرز مرکزی شاهد بارش باران همراه با وزش بادهای موقتی خواهیم بود ضمن آنکه در نقاط سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

گودرزی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز برای برخی استان‌ها همچون اردبیل وزش بادهای شدید جنوبی تداوم دارند که از فردا از شدت آن کاسته می‌شود.

او از استمرار بارش باران در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر و همچنین استان‌های واقع در البرز و زاگرس مرکزی  بارش رخ می‌دهد که به تدریج از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی روز شنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

گودرزی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است گفت: از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه تنها برای برخی نوار شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

او آسمان امروز پایتخت را غبارآلود اعلام کرد و افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی امشب در ارتفاعات بارش پراکنده رخ خواهد داد ضمن آنکه از جمعه شب تا صبح شنبه بارش باران در تهران پیش بینی می‌شود که این امر از انباشت آلاینده‌ها می‌کاهد به طوری که طی روزهای شنبه و یکشنبه هوای  تهران سالم می‌شود.

 کیفیت هوای پایتخت طی روزهای شنبه و یکشنبه بهبود می‌یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را ۱۱۱ اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش شاخص از اواخر بعدازظهر هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است که طی دو روز آینده با بارش باران وضعیت  کیفیت هوا بهبود می‌یابد.

گودرزی در پایان با اشاره به اینکه تداوم فعالیت سامانه بارشی روز جمعه بارش به استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و خوزستان می‌رسد تصریح کرد: در این روز بارش در استان‌های غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شمال خوزستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام /