رئیس سازمان ثبت احوال گفت: همه افراد ۲۰ روز مهلت دارند تا نشانی خود را برای دریافت خدمات دولتی به سامانه این سازمان وارد کنند.

به گزارش  پایان تیتر، حمید درخشان‌نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور صبح امروز در مراسم یکصدمین سالگرد تأسیس ثبت احوال که در وزارت کشور برگزار شد با تبریک فرارسیدن سوم دی ماه روز ثبت احوال گفت: در طول سالیان دراز موفق شدیم که در سالیان اخیر سازمان ثبت احوال را به طور کامل از حالت سنتی به حالت مدرن و الکترونیکی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه امروز همه امورات ثبت احوال با سامانه کار می‌کند، بیان کرد: امروز در آغاز قرن دوم فعالیت ثبت احوال یک پروژه مهم را رونمایی کردیم که آن سازمان اعلام نشانی توسط مردم کشورمان است.

وی با بیان اینکه از حدود دو دهه قبل به موجب الزام قانون ثبت شماره ملی و کد پستی تمام اتباع ایرانی همه م. ردم باید نشانی محل سکونت خود را به پایگاه‌های ثبت احوال اعلام کنند، گفت: این طرح از سال ۸۰ شروع شده بود، ولی به روزرسانی نشده بود و از امروز سامانه تغییر نشانی بر اساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات که رئیس جمهور که رئیس این شورا است همه مردم باید تغییر نشانی و کد پستی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به این سامانه اعلام کنند و برای این کار سامانه NCR.IR و خود سامانه ثبت احوال در نظر گرفته شده و هر کسی که تغییر نشانی داشته باشد به صور ت. رایگان می‌تواند نشانی جدید خود را ثبت کند.

درخشان‌نیا با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی کشور تکلیف دارند که به مردم در این زمینه اطلاع رسانی کنند، اظهار کرد: آن‌ها باید نشانی واحدی را که سازمان ثبت احوال دارد و شرح نشانی و کدپستی افراد را که به شماره ملی آن‌ها لینک شده به عنوان نشانی قانونی افراد در نظر بگیرند و این یک تحول بزرگی است برای اینکه باید در ظرف یکسال تمام ادارات فرم‌هایی را که برای گرفتن آدرس به مردم ارائه می‌دادند را حذف کنند و از این طریق حقوق مردم حفظ می‌شود و نشانی آن‌ها همان است که در ثبت احوال ثبت می‌شود و ادارات دولتی به آن نشانی استناد می‌کنند و اگر پیامی دارند از طریق آن نشانی ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه آمار مهاجرت‌ها و جابه‌جایی در شهر‌ها را می‌توانیم به صورت لحظه‌ای اخذ کرده و در اختیار تصمیم سازان قرار دهیم گفت: همه دستگاه‌های تصمیم ساز کشور می‌توانند با مراجعه به این آمار و با گرفتن تحلیلی دقیق نسبت به تصمیم سازی‌های خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام راهبرد همه کشور‌ها برای توسعه‌یافتگی است، خاطرنشان کرد: به لطف خدا سامانه ثبت شماره ملی و نشانی محلی سکونت افراد امروز راه‌اندازی می‌شود که از سال‌های گذشته با این پروژه با همکاری دانشگاه‌ها آغاز شده بود و به زودی پایگاه اطلاعات سببی و نسبی جمعیت کشور تکمیل خواهد شد و با بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی همه کار‌های مردم با سهولت انجام خواهد شد و مردم مزایای استفاده و بهره‌مندی از کارت هوشمند را استفاده خواهند کرد.

درخشان‌نیا در خصوص تبعات عدم ثبت نشانی افراد ظرف مدت ۲۰ روز اعلام کرد: اگر آدرسی مغایرت داشته باشد و یا کسی آن را اعلام نکند و به دستگاهی مراجعه کند که آدرس او با آدرس ثبت شده در پایگاه ما مغایرت داشته است آن دستگاه هیچ خدمتی ارائه نمی‌دهد تا فرد مستندات خود را تحویل دهد و ما نشانی او را ثبت کنیم تا ارائه خدمات امکان پذیر شود.

رئیس سازمان ثبت احوال افزود: اگر کسی نشانی‌های متعددی هم داشته باشد هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند یکی از آن‌ها را به ما اعلام کند تا در اختیار دستگاه‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام /