کمبود یک ماده ضروری در بدن می‌تواند علائمی، چون احساس خستگی، تپش قلب، گزگ دست و پا و گرفتگ عضله داشته باشد.

به گزارش پایان تیتر، اگر احساس ضعف و خستگی، درد، اسپاسم عضلانی یا ریتم غیر طبیعی قلب را تجربه می‌کنید، سطح منیزیم بدن شما کم است.

دوز توصیه شده روزانه مصرف منیزیم ۳۱۰-۳۲۰ میلی گرم برای زنان و ۴۰۰-۴۲۰ میلی گرم برای مردان است، متاسفانه، آزمایشات خون قادر به تایید کمبود منیزیم نیست و مشاهده علائم بهترین شاخص برای تشخیص کمبود منیزیم است و ما به شما علائم هشدار دهنده منیزیم را معرفی می‌کنیم.

منیزیم برای سلامت قلب، سلامت استخوان، سم زدایی، فعالیت عضلات و اعصاب، ایجاد انرژی در بدن توسط فعال کردن، کمک به هضم پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی ها، کمک به عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین در بدن ضروری است.

پایان تیتر: منیزیم

نشانه‌های کمبود منیزیم در بدن

کمبود منیزیم در بدن علائم هشدار دهنده‌ای دارد که با شناخت این علائم می‌توانید از کمبود این ماده در بدن مطلع شوید و با مصرف کافی منیزیم به سلامت خود کمک کنید.

علائم کمبود منیزیم در بدن عبارتند از:
خستگی
سردرد
حالت تهوع
ضعف
بی حسی و گزگز دست و پا
انقباضات و گرفتگی عضلانی
تشنج
تغییرات شخصیتی
ریتم قلب غیر طبیعی
اسپاسم عروق کرونر قلب

پایان تیتر: منیزیم

مصرف به اندازه کافی منیزیم می‌تواند به تنظیم گلوکز بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، کمک به حفظ تراکم معدنی سالم استخوان، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملکرد سلامت مغز و روان کمک کند.

هنگامی که شما در مورد سلامت استخوان یا عضلات فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن می‌رسد مصرف کلسیم است  اما جالب است بدانید که مصرف بیش از حد کلسیم و کمبود منیزیم در بدن می‌تواند منجر به اسپاسم عضلانی می‌شود و به طور کلی برای سلامت بدن، باید تعادل مناسب بین منیزیم، کلسیم، ویتامین K۲ و ویتامین D در بدن وجود داشته باشد.

عوامل کاهش منیزیم در بدن را بشناسید

برخی عوامل موجب کاهش منیزیم در بدن می‌شود که با اطلاع از این موارد می‌توانید از عوارض کمبود منیزیم در بدن رهایی یابید.
عوامل کاهنده منیزیم در بدن عبارتند از:

مصرف بیش از حد نوشابه یا موادغذایی کافئین دار
یائسگی
سالمندی
مصرف برخی داروها، از جمله دیورتیک ها، برخی آنتی بیوتیک ها، آنتی اسید‌ها و انسولین
عملکرد بد دستگاه گوارش در بیماری کرون و روده نازک

پایان تیتر: منیزیم

موادغذایی برای افزایش سطح منیزیم

سبزیجات برگ سبز، آجیل و مغزدانه‌ها منابع غنی منیزیم هستند، اما برای تامین کافی منیزیم مصرف مکمل‌های غذایی حاوی این ماده معدنی توصیه می‌شود.

منبع: fitlife

انتهای پیام/