فرمانده نیروی انتظامی گفت: اعطای گواهینامه به افراد فاقد کارت پایان خدمت منوط به نظر مجلس شورای اسلامی است و سعی ما این است که این موضوع را حل کنیم.

به گزارش پایان نیوز ،   تعامل پلیس و مردم در تامین امنیت امشب۲۵ اسفندماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سردار حسین اشتری در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون اقدامات صورت گرفته نیروی انتظامی برای ایام نوروز گفت: قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین۹۶  مشغول خدمت رسانی به مردم  است.

وی با بیان اینکه، بیش از۳۰۰ هزار نفر از همکارانم در ایام نوروز در اقصی نقاط کشور مشغول ارائه خدمت به مردم خواهند بود اظهار داشت: قرارگاه نوروزی۷ قرارگاه فرعی دارد که یکی از آنها قرارگاه راهنمایی و رانندگی و پلیس راه است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه،  امسال با  تجهیزات و آمادگی بیشتر در خدمت مردم هستیم ادامه داد:  امیدوارم با هماهنگی و همکاری بین مردم و نیروی انتظامی شاهد سال خوب از نظر ایمنی و سلامت مردم باشیم.

امسال بیش از۲ میلیون خودرو و موتورسیکلت به جمع وسایل نقلیه اضافه شده است

سردار اشتری با اشاره به اینکه،  امسال بیش از یک میلیون و۸۰۰ هزار خودرو و حدود۳۰۰ هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است افزود: امسال حدود۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو و موتورسیکلت به جمع وسایل نقلیه اضافه شده است لذا در مجموع حدود۳۱ میلیون خودرو و موتورسیکلت در  کل کشور مشغول تردد هستند.
تعداد جانباختگان نسبت به سال گذشته۳/۵ درصد کاهش یافته است

وی با اشاره به اینکه، سفر های مردم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است عنوان کرد:  امسال تعداد جانباختگان نسبت به سال گذشته حدود۵۲۳ نفر  کاهش یافته است لذا شاهد کاهش ۳/۵ درصدی جانباختگان نسبت به سال قبل هستیم.

وی با بیان اینکه، بیشترین علت تصادفات عامل انسانی است  به طوری که، امسال بیش از۱۴ هزار نفر جانباخته داشتیم اظهار داشت:  بحث اخلاق مداری از گفتمان رایج نیروی انتظامی است لذا، برای آرامش، امنیت و سلامت مردم هر کاری انجام می دهیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه،  برخورد هایی که در شأن همکارانم نبوده  بسیار کم است خاطرنشان کرد: افرادی که به هر دلیلی  برخورد ناشایست داشتند به نسبت کسانی که به خوبی خدمت کردند پایین است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه، مردم می توانند با سامانه۱۹۷ به منظور انتقال پیشنهادات، شکایات، قدردانی و راهنمایی تماس بگیرند گفت:  بیش از یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر با سامانه۱۹۷ تماس گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه، ۸ هزار و۷۵۵ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور همسایه داریم افزود: در تمام مرزها مرزبانی نیروی انتظامی حضور دارد و  کنترل مناسبی بر مرزهای کشور انجام شده  لذا، هر سال بر کیفیت کار ما افزوده شده است.

وضعیت امنیت کشور خوب است

وی با تاکید بر اینکه، وضعیت امنیت کشور خوب است عنوان کرد: از جهت ورود اشرار و موضوعات امنیتی اقدامات خوبی انجام شده است، اشراف اطلاعاتی خوبی داریم.

سردار اشتری در خصوص ورود کالای قاچاق به کشور نیز اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در سال ۹۵ مقابله و برخورد با باندها و شبکه های قاچاق کالا بوده است و در این زمینه نیز توفیقاتی داشتیم.
وی افزود: طبق آمار اعلامی همکاران بنده ، امسال نسبت به سال گذشته، ارزش کشفیات کالای قاچاق ما بیش از ۵۰ در صد از نظر ریالی رشد داشته است که این نشانده عظم راسخ و روحیه جهادی در رابطه با برخورد با ورود کالای قاچاق به کشور است اما این کفایت نمی کند و لازم است که برنامه ریزی ها و اراده قوی تری در این رابطه شما بگیرد.
فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما در سال آینده نیز در اولویت قرار دادن مقابله با ورود کالای قاچاق شناسایی و انهدام باند ها و شبکه های کالای قاچاق است.
امسال نسبت به سال گذشته کشفیات ما در بحث مواد مخدر حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است
سردار اشتری در بحث مواد مخدر نیز با اعلام اینکه امسال نسبت به سال گذشته درصد کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی ۱۵ درصد افزایش داشته است و کشفیات ما حدود ۶۲۰ تن بوده است نیز عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی، تجهیزات و اشراف اطلاعاتی بیشتر بتوانیم در سال آینده در سطح کلان و خرد بیشتر با این موضوع مقابله کنیم.
وی در رابطه با نحوه برخورد نیروی انتظامی با هنجار شکنان به عنوان مثال هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال نیز اظهار داشت: امسال میزان مصدومین، تلفات و خسارات مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال کاهش داشت و صدا و سیما نیز  اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده است و ما نیز مرتب اطلاع رسانی می کردیم که با افرادی که قبل قانون گریز هستند و به حقوق مردم تعدی می کنند برخورد می کنیم و شب گذشته نیز تعدادی از این افراد را دستگیر کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: گفته بودیم هنجار شکنان چهارشنبه آخر سال را تا پایان تعطیلات عید نوروز نگه می داریم که با هماهنگی دستگاه قضایی این کار در حال انجام است و تعدادی را نیز با اخذ تعهد آزاد کردیم.
سردار اشتری در رابطه با موضوع معتادین متجاهر نیز گفت: وظیفه نیروی انتظامی؛ شناسایی، جمع آوری و تحویل این افراد به مسئولین و مراکز مربوطه است و این آمادگی را نیز داریم که این معتادین را در سراسر کشور و در کمترین زمان جمع آوری کنیم اما کمبود ها و مشکلاتی در رابطه با فضاهایی که باید این افراد نگه داری شوند وجود دارد که امیدواریم این فضاها آماده شود.
وی در خصوص آسیب های اجتماعی نیز بیان کرد: اجتماعی محور شدن و استفاده از ظرفیت مردم برای اجرای ماموریت های نیروی انتظامی در ایند رویکرد می تواند موثر باشد  و لازم است که دستگاه های مربوطه نیز اقدامات ویژه شان را ارائه دهند و امیدواریم بتوانیم با اراده و روحیه جهادی در این عرصه وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم .
در ده ماهه ابتدای امسال جرایم فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است
فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با جرایم فضای مجازی نیز اظهار داشت: در ده ماهه ابتدای امسال، جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است که بیش از ۸۵ درصد این جرایم شناسایی کشف و با آن برخورد شده است ضمن آنکه در حال تهیه تجهیزات جدید در این عرصه هستیم که بر این اساس امیدواریم بتوانیم بیشتر از سال ۹۵ در این عرصه موثر باشیم.
سردار اشتری در خصوص اعطای گواهینامه رانندگی به افراد فاقد کارت پایان خدمت نیز اظهار داشت: در این رابطه دو قانون وجود دارد لذا اعطای گواهینامه به افراد فاقد کارت پایان خدمت منوط به نظر مجلس شورای اسلامی است و سعی ما این است که این موضوع را حل کنیم.
وی در رابطه با بحث انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: در بحث تامین امنیت انتخابات با مشارکت دیگر دستگاه های مربوطه مسئولیت داریم و در این رابطه برنامه ریزی های خود را انجام داده ایم ؛ در فضای مجازی نیز پلیس فتا برنامه ریزی های لازم را انجام داده و مرتب این فضا را رصد می کند و با اشراف اطلاعاتی که دارد هرجا تخلفی صورت گیرد آندرا شناسایی می کند.
انتهای پیام/