علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت گفت :ساعتهای تقلبی عمدتا از کشور چین و با برگه سبزو مجوز قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کشور می شود.

به گزارش  پایان نیوز علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت در نشستی در خصوص اشباع شدن بازار از ساعت های تقلبی گفت :ساعتهای تقلبی عمدتا از کشور چین و با برگه سبزو مجوز قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کشور می شود که این امر اساسی ترین مشکل این صنف است.

وی تصریح کرد : اگر به واردکنندگان ساعت های چینی و تقلبی مجوز داده نشود به راحتی بازار با محصولات بی کیفیت قبضه نمی شود چرا که قاچاق این کالا صرفه اقتصادی با توجه به تعرفه ۴ در صدی این کالا ندارد.

رضاخانلو افزود: علاوه بر این همه ساعت‌های تقلبی از مبادی گمرک وارد شده و دارای برگ سبز هستند. بدون استثنا همه ساعت‌های تقلبی از چین به ایران و از طریق فرودگاه امام به کشور وارد می‌شوند.

این مقام مسئول در خصوص پیشگیری از فروش محصولات تقلبی گفت: طی جلسه ای که با پخش کنندگان ساعت های با اصالت داشتیم ،قرار شد فروش ساعت اصل به خرده فروشانی که کالای تقلبی می فروشند ممنوع شود تا از این طرق فروش کالای تقلبی بر چیده می شود.

وی در خصوص میزان واردات سالانه ساعت به ایران نیز اعلام کرد: سالانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار ساعت به کشور وارد می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آن ساعت مچی و کمتر از ۱۰ درصد آن ساعت دیواری و رومیز است.

به گفته وی، نزدیک به ۸۰۰ واحد صنفی قانونی تحت نظر اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت فعالیت می‌کنند. علاوه بر این ۳۰۰ واحد صنفی بدون مجوز نیز وجود دارند که ۲۰۰ مورد آنها در حال انجام روند قانونی هستند.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت با اشاره به گران ترین ساعت در بازار پایتخت افزود: در حال حاضر گران‌ترین ساعتی که در بازار داخل وجود دارد تا ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام/