رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رد لایحه متمم بودجه پنج هزار میلیاردى از سوى کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: امیدواریم پس از تعطیلات مجلس بتوانیم نظر این کمیسیون را تغییر دهیم.

به گزارش پایان نیوز، علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تقدیم اصلاحیه لایحه یک فوریتى بودجه سال  ٩۵ به مجلس، گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس در صحن علنى با یک فوریتى بودن لایحه موافقت کردند و آن را براى انجام امور کارشناسى به کمیسیون هاى اصلى و فرعى ارجاع داده دادند.

وی ادامه داد: به علت وجود متمم بودجه پنج هزار میلیاردى براى بیمه سلامت در این لایحه، کمیسیون بهداشت و درمان یکى از کمیسیون هاى فرعى مربوطه براى بررسى احکام متعدد این اصلاحیه است. تخصیص این اعتبار در مقابل بدهى شش هزار و ٢٠٠ میلیاردى بیمه سلامت به مراکز درمانى مى تواند کمک کننده باشد.

نوبخت عنوان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان یکى از کمیسیون هاى اصلى و بنا به دلایل نامعلوم،کلیات این لایحه را رد کرد. این اقدام متضرر شدن نظام سلامت و درمان را به همراه دارد. البته در پی رد لایحه ، نامه اى خطاب به رییس مجلس شورای اسلامى و رییس کمیسیون برنامه و بودجه نوشتم و خواستار تجدیدنظر شدم.

نوبخت بیان کرد: امیدوارم بلافاصله پس از اتمام تعطیلات مجلس، روز یکشنبه اقدامات لازم براى جلب رضایت اعضاى کمیسیون برنامه صورت گیرند و با این متمم بودجه موافقت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وی یادآور شد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، گام بزرگى براى کاهش بار هزینه هاى درمان روى دوش مردم، برداشته شد و دولت نیز با حسن نیت حامى این طرح بود./

انتهای پیام