اپل برنامه‌های زیادی برای ایجاد تغییرات گسترده و اضافه نمودن ویژگی‌های جدید برای مدل‌های آیفون خود در سال ۲۰۲۰ دارد.

به گزارش پایان تیتر، در چند ماه اخیر بخش اعظمی از شایعات و اخبار موجود پیرامون مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون، به بخش دوربین و طراحی این مدل‌ها معطوف بوده، اما طبق گزارش‌های جدید، اپل برنامه دارد تا برای سال آینده، تغییرات فیزیکی بزرگی در مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ ایجاد کند.

تغییرات در نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۰

یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن است که اپل در سال آینده دیگر از نمایشگر LCD در مدل اقتصادی ایفون استفاده نخواهد کرد، آیفون XR در سال ۲۰۲۰ مانند دیگر پرچمداران اپل به صفحه نمایش اولد مجهز می‌شود تا تفاوت میان مدل اقتصادی و پرچمدار اپل کاهش پیدا کند، همچنین با استفاده از فناوری اولد، رزولوشن و کیفیت نمایشگر این مدل نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود در این مدل بزرگی صفحه نمایش تغییری نکرده و مانند نسل فعلی آیفون XR در اندازه ۶.۱ اینچ باقی بماند، البته با توجه به قابلیت طراحی حاشیه باریک‌تر در نمایشگر اولد نسبت به LCD، اندازه گوشی کمی کوچک‌تر و باریک‌تر می‌شود. دو مدل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس، به ترتیب به نمایشگر‌های ۵.۸ و ۶.۴ اینچی مجهز خواهند شد، اما این تفاوت در سال آینده بیشتر شده و مدل‌های بعدی آیفون از صفحه نمایش ۵.۴ و ۶.۷ اینچی بهره می‌برند، در این حالت مدل‌های ۲۰۲۰ آیفون دارای حاشیه‌ای باریک‌تر و بدون بریدگی دوربین سلفی خواهند بود، هرچند نام این دو مدل مشخص نشده، اما نسخه مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، اندازه‌ای برابر با آیفون Xs Max دارد و نسخه اصلی با اندازه ۵.۴ اینچی بیش از آیفون X یا XS به آیفون ۸ نزدیک خواهد بود.

فناوری ۵G و ارتقاء دوربین

پیش‌بینی می‌شود مدل‌های اصلی سال ۲۰۲۰ آیفون به فناوری ۵G مجهز باشند، طبق برنامه این شرکت، در سال ۲۰۲۰ از طیف ۶۰ گیگاهرتز و فرکانس بالا که در آمریکا در حال توسعه است، استفاده می‌کند. همچنین مدل اقتصادی آیفون از سال ۲۰۲۱ به فناوری ۵G مجهز می‌شود. اپل در حال حاضر برروی مودم‌های ۵G کوالکام حساب باز کرده تا بتواند در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ تراشه‌های مودم ۵G خود را تولید کند.

اما همانطور که اعلام شد، تمرز اپل در سال جاری برروی دوربین سری آیفون ۱۱ خواهد بود، طبق اخبار تمامی مدل‌ها به یک دوربین سلفی جدید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند، همچنین در پشت گوشی برای اولین بار از دوربین با سه سنسور استفاده خواهد شد، سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل کیفیت خواهد داشت، همچنین زوم اپتیکال ۲ برابر و سنسور فوق عریض، از دیگر ویژگی‌های دوربین خانواده آیفون ۱۱ هستند.

انتهای پیام/