به گزارش پایان تیتر، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت : همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و مهلت تعیین شده در خصوص انتخاب رشته دانشگاهی تبلیغات متعددی در فضای مجازی مبنی بر ارائه مشاوره های تحصیلی توسط موسسات مجاز و صاحب اعتبار در جریان می باشد. 

این مقام مسئول ادامه داد : بر اساس تقویم عملیاتی این پلیس مبنی بر پیش بینی تحرکات مجرمان سایبری ، بر اساس رصدهای پیش دستانه در فضای مجازی توسط کار گروه های عملیاتی ویژه ، فردی با هویت معلوم که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی عمدتا شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیر بومی مدعی قبولی داوطلبان با هر میزان نمره و امتیاز کسب شده در دانشگاه های معتبر بود ، شناسایی و دستگیر شد .

وی افزود :  این فرد شیاد با سوء استفاده از نام اشخاص حقیقی ، حقوقی و موسسات مجاز و انتصاب خود به صورت جعلی به سازمان سنجش ؛ با فریب متقاضیان مترصد کلاهبرداری از طعمه های خود بود که با حکم قضایی دستگیر شد ، بر اساس تحقیقات انجام شده  ؛ مشخص گردید آخرین مدرک تحصیلی این متهم صرفا دیپلم بوده و هیچ گونه تخصصی در حوزه انتخاب رشته های دانشگاهی نداشته و این اقدام وی صرفا به قصد کلاهبرداری بوده است. 

سرهنگ رامین پاشایی در ادامه به داوطلبان مجاز انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ توصیه نمود : به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده منتشر شده در فضای مجازی توجه ننمایند و در صورت نیاز به مشاوره صرفا از طریق موسسات قانونی و مجاز و صاحب اعتبار اقدام کنند. 

رییس مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا فراجا  با اشاره به اینکه  افراد متقاضی می بایست جهت کسب اطلاعات دقیق تنها از سایت sanjesh.org استفاده نمایند ، خاطر نشان کرد : عموم مردم می توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موارد را از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا سراسر کشور در میان بگذارند.

انتهای پیام/