عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، منشاء و گلوگاه های قاچاق سازمان یافته در کشور باید شناسایی و با آن برخورد شود، گفت:خودروهای وارداتی لوکس قاچاق باید اوراق و اسقاط شوند و تکه های آن در سر در گمرک نصب شده، تا درس عبرتی برای دیگر قاچاقچیان شود.

به گزارش پایان نیوز، نادر قاضی پور ضمن انتقاد از نحوه برخورد با واردکنندگان خودروهای لوکس به کشور گفت:واردات قاچاق از مرزهای قانونی بیش از نقاط دیگر است و قاچاقچیان با استفاده از خلاهای قانونی و بخش نامه ها و دستورالعمل های نامناسب هیئت دولت، خودرو و سایر اقلام را به کشور وارد می کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واردکنندگان غیر رسمی خودرو با استفاده از شگردهای خاص اقدام به واردات و دور زدن قانون می کنند، افزود:با جلوگیری گمرک از واردات خودروهای لوکس و عدم ترخیص، این خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده می شود، و در مزایده کالاهای متروکه شخص وارد کننده خودرو را خریداری کرده و اقدام به شماره گذاری آن می کند.

منشاء و گلوگاه های قاچاق سازمان یافته در کشور باید شناسایی و با آن برخورد شود

قاضی پور با اشاره به وجود سرشاخه های شبکه های قاچاق در داخل و خارج از کشور و در برخی نهادهای دولتی، ادامه داد: خودروهای وارداتی لوکس قاچاق باید اوراق و اسقاط شوند و تکه های آن در سر در گمرک نصب شده، تا درس عبرتی برای دیگر قاچاقچیان شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر وجود قاچاق سازمان یافته در کشور یادآور شد: نباید به سادگی از کنار موضوع قاچاق عبور کرد و وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط، باید منشاء و گلوگاه های قاچاق سازمان یافته در کشور را شناسایی و با آن برخورد کنند.

باید همه سدهای سر راه قاچاق را پر هزینه کرد تا بتوان با این پدیده مبارزه کرد

قاضی پور افزود:دولت باید برنامه هایی عملیاتی و راهگشا برای مقابله با قاچاق تدوین کند، تا از آسیب رسیدن به تولید داخلی به طور جدی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق نیازمند عزم ملی و هماهنگی هر سه قوه است، ادامه داد: هزینه قاچاق باید به مراتب سنگین تر از هزینه واردات باشد به این معنی که باید همه سدهای سر راه قاچاق را پر هزینه کرد تا بتوان با این پدیده مبارزه کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:جدای از بحث های کنترل مرزی باید زنجیره واردات و توزیع کالا مستند سازی، کنترل و نظارت شود تا کالای قاچاق فضایی برای عرضه پیدا نکند./

انتهای پیام