دستگاهی ویژه برای شناسایی سرطان از راه تنفس سبب بی‌نیازی به نمونه گیری‌های دردناک می‌شود.

به گزارش  پایان تیتر، سرطان بر تمامی اعضای بدن حتی بر دستگاه تنفس اثر می‌گذارد که این سبب ساخت دستگاهی برای شناسایی این بیماری مرگبار با بررسی تنفس افراد شده است.
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود موفق به ساخت نوعی دستگاه برای شناسایی بیماری سرطان شده‌اند؛ با استفاده از این دستگاه کارشناسان می‌توانند به سرعت بیماری سرطان را تشخیص و راهکار‌های مورد نیاز برای درمان و پیشگیری را مورد استفاده قرار دهند.

این دستگاه می‌تواند ویژگی‌ها و علامت‌های بیماری سرطان از جمله مواد شیمیایی تولید شده به وسیله بافت‌های سرطانی منتشر شونده در تنفس افراد را شناسایی کند.
استفاده از این روش درمانی نوظهور می‌تواند سبب بی نیازی به انجام نمونه گیری از بافت‌های مشکوک به سرطان و شناسایی زودهنگام این بیماری در افراد مبتلا شود.
کارشناسان کارآزمایی این وسیله را بر روی بیش از ۱۵۰۰ بیمار شناسایی کرده‌اند، به گفته محققان شناسایی و تشخیص هرچه سریع‌تر بیماری در درمان آن بسیار اثرگذار است و سبب کاهش مرگ و میر می‌شود.
آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۱۷ هزار نفر همه ساله در کشور انگلستان در اثر ابتلا به انواع سرطان جان خود را از دست می‌دهند و کشف راهکار‌های درمانی و تشخیصی زودهنگام می‌تواند مانع از مرگ عده زیادی از افراد شود.

در این شیوه تشخیصی، کارشناسان با بررسی ترکیب‌های آلی فرار مشهور به VOCs که به وسیله سلول‌های سرطانی تولید می‌شوند و با ورود به جریان خون در تنفس مشخص می‌شوند، می‌توانند تومور‌های سرطانی را شناسایی کنند.
از جمله دیگر قابلیت‌های این وسیله به دست آوردن زودهنگام نتیجه آزمایش درعوض طی بازه زمانی دو هفته‌ای برای شناسایی نتیجه آسیب شناسی آزمایشگاهی بعد از نمونه برداری به روش‌های رایج کنونی است.
کارشناسان اعلام کرده‌اند با انجام آزمایش‌های دقیق‌تر و توسعه دستگاه می‌توانند از آن برای شناسایی انواع سرطان‌ها ازجمله، سرطان مغز، پروستات، کلیه، مثانه، کبد و سرطان پانکراس استفاده کنند قبل از آنکه سرطان دیگر اعضای بدن را درگیر کند.
از این راهکار درمانی می‌توان برای تشخیص سرطان در کنار سایر روش‌های درمانی، چون آزمایش خون و آزمایش ادرار استفاده کرد.
ساخت و توسعه این دستگاه به وسیله مرکز تحقیقات سرطان Cancer Research در انگلستان در حال انجام است، ایده اولیه این طرح به وسیله دانشمندی مطرح شده است که همسر جوان خود را در سن ۳۶ سالگی دراثر سرطان روده از دست داده است و برای کمک به زنده ماندن سایر انسان‌ها و مبارزه با این بیماری خطرناک ساخت این وسیله را آغاز کرد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/