معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمانه برنامه و بودجه گفت: با موافقت رئیس جمهوری یک ردیف ویژه برای توسعه و عمران استان سیستان و بلوچستان در بودجه جدید اختصاص داده شد.

به گزارش پایان نیوز؛ محمد باقر نوبخت روز شنبه در مراسم افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی دخترانه حیات طیبه زاهدان و مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در این مجتمع، اظهار داشت: توسعه سیستان و بلوچستان همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید بوده و دولتمردان تلاش می کنند زمینه توسعه یافتگی این استان را فراهم کنند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید هزاران میلیارد تومان هر سال علاوه بر اعتبارات معمول بهداشت و درمان فقط برای ارزان و آسان کردن دسترسی محرومان به بهداشت و درمان هزینه می کند.
وی ادامه داد: امسال حداقل افزون بر۲۹۴ هزار میلیارد تومان برای موضوع اقتصاد هزینه می کنیم که افزون بر ۵۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به کارهای عمرانی است تا از نظر اقتصادی نیز بنیه ی قویی داشته باشیم.
وی با اشاره به فعال کردن واحدهای نیمه فعال موجود در کشور افزود: هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیمه فعال شناسایی شده که با تزریق افزون بر۱۶ هزار میلیارد تومان ؛ فعال شدن آنها از ماه های گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا قبل از پایان امسال افزون بر ۱۵۰ هزار فرصت شغلی جدید از فعال کردن این واحدها فراهم شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمانه برنامه و بودجه گفت: همچنین در جهت تکمیل طرح های عمرانی که بخشی از آنها مربوط به سیستان و بلوچستان است حداقل افزون بر ۳۷ هزار میلیارد تومان این اعتبارات را توزیع خواهیم کرد.
نوبخت با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور عزیزانی است که برای سربلندی کشور و مصون قرار دادن خاک پاک این سرزمین جان های عزیزشان را تقدیم کردند.
وی تصریح کرد: امروز ما در مقابل رزمندگان دلاور و شهیدان گرانقدرمان که به نوع دیگری برای محفوظ ماندن این خاک مقدس از تجاوز دشمن حماسه های بزرگی می آفریدند و در جای جای مرزهای کشور از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنند کرنش می کنیم.
وی با اشاره به آغار طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن بیان کرد: امروز آغاز یک حرکت و فعالیت پژوهشی و آماری است که نیاز است همه در این طرح ملی شرکت کنند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمانه برنامه و بودجه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از دانش آموزان و اولیای آنان نیز خواست در ارائه آمار درست دقت نظر بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا؛ نوبخت اظهار داشت: ما وقتی می توانیم به خوبی از امکانات کشور استفاده کنیم که آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

انتهای پیام