عضو کمیسیون امنیت ملی اظهارات محرمانه وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون را افشا کرد.

به گزارش  پایان نیوز، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس، بخشی از اظهارات منتسب به ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده در اختیار برخی از خبرنگاران قرار داد.

وی با اشاره به اظهارات محرمانه ظریف وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در روز ۲۸ آذرماه در مورد برجام گفت: ظریف طی این جلسه اعتراف کرد که اشتباه کرده به حرف جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اعتماد کرده است.

وی تصریح کرد: وزیرامورخارجه کشورمان اذعان داشت که اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم و می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را هم می‌‌پذیرم.

کریمی قدوسی ادامه داد: ظریف طی این جلسه بیان داشت که ما با صحبت و قول آقای کری اظهارنظر کردیم، این اشتباه بزرگی بوده که من کردم، بعد از نقض اخیر به جان کری که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت، گفتم شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام داشت: ظریف در این جلسه بیان داشت که قبلا کری و مونیز به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود، ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم.

انتهای پیام/