رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: مردی که با هدف اخاذی از پسران در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام خود را دختری جوان معرفی کرده بود توسط پلیس فتا ، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایان تیتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتاسرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید انتشار تصاویر شخصی  وی، قصد اخاذی از وی را دارد ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: شاکی که پسری نوجوان می‌باشد در اظهارات خود گفت ” مدتی پیش در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با فرد ناشناسی که خود را دختر جوانی به اسم مهسا معرفی کرده بود آشنا شدم و به قصد ازدواج با وی ؛ فیلم‌ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار او قرار دادم و پس از دریافت اطلاعات خصوصی ام ، تقاضای مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال داشت تا فیلم ها وعکس هایم را درفضای مجازی منتشرنکند”.

این مقام انتظامی ادامه داد : با جمع آوری شواهد و مستندات لازم و اقدامات تخصصی در فضای مجازی در نهایت متهم که خود را خانم معرفی می‌کرد،عاقبت پسری جوان شناسایی ودستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت : متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس ضمن اقرار به جرم خود به چندین مورد دیگر اخاذی ،دریافت پول و کارت شارژ از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.

وی گفت: فضای مجازی محیطی است که کاربران می‌توانند با هرهویت و نام و نشانی حاضر شوند و خود را شخصیتی متفاوت از آن چه هستند ، معرفی کنند بنابراین اصل اعتماد در این فضا بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نباید به هیچ عنوان با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار کرد و یا اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار آنها قرارداد.

این مقام مسوول در آخر از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.