معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از مفاد اصلی تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه‌های مجارستان پیشرفت و توسعه در حوزه پژوهش و فناوری است.

به گزارش پایان نیوز، افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: اخیرا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای را با دو دانشگاه‌ معتبر مجارستانی Debrecen و Semmel Weis امضا کرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه “سِمل ویز” (Semmel Weis) یکی از بزرگترین دانشگاه‌های مجارستان است و پیشینه‌ای بیش از ۲۴۰ سال دارد. همچنین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های مجارستان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص موارد مفاد این عهدنامه با دانشگاه semmel weis عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه تبادل دانشجو (در مقطع تحصیلات تکمیلی) و تبادل استاد (در قالب استفاده از فرصت‌های مطالعاتی) و همین طور پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در زمینه تکمیل و توسعه دارو منعقد شده است. همچنین از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه‌های پزوهشی اشاره کرد.
زرقی با اشاره به اینکه دانشگاه semmel weis بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا به شمار می‌آید؛ یادآور شد: این دانشگاه دارای تعداد زیادی دانشجوی خارجی است که از این میان دانشجویان ایرانی هم در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی در خصوص موارد تفاهم‌نامه با دانشگاه “دبرِکن” (debrecen) افزود: این دانشگاه در زمینه فناوری، شبکه مفصل و گسترده‌ای را به نام pharma police راه‌اندازی کرده است که در این تفاهم‌نامه ما هم به عضویت این شبکه ملحق شدیم. همچنین در زمینه فناوری و نوآوری و امنیت غذا، طب سنتی و تحقیقات علوم دارویی این دانشگاه در جهان برجسته است.
به گفته زرقی، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان محسوب شده و دارای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مجارستان می‌توان به راه‌اندازی روش‌های پیشرفته در زمینه اندازه‌گیری آلاینده‌ها در محصولات غذایی اشاره کرد.
انتهای پیام/