تهران روز‌های مه آلود همراه با دود را سپری می‌کند و شهروندان باید از انجام فعالیت‌های غیر ضرروی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایان تیتر، طبق آخرین گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون وضعیت هوای تهران تا ساعت ۱۵:۱۵ با شاخص ۱۶۹ در وضعیت ناسالم قرار دارد.

براساس گزارش همین شرکت وضعیت کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

لازم به ذکر است که مناطق ۱۳، ۱۸، ۴ و ۳ به ترتیب با شاخص‌های ۱۷۷، ۱۷۲، ۱۷۲ و ۱۷۱ نسبت به مناطق دیگر آلوده‌تر هستند و منطقه ۱۵ نیز با شاخص ۱۰۱ نسبت به این مناطق سالم‌تر است.

شهروندان تهرانی به هنگام خروج از منزل با پدیده مه آلوده مواجه می‌شوند، اما این مه به گونه‌ای است که منجر به سوزش چشم و سنگینی سر و سر گیجه می‌شوند.

گفتنی است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری ورزند، همچنین سایر افراد جامعه نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند، این در حالی است که وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران نسبت به روز مشابه در وضعیت سالم قرار داشت.

ضمن اینکه از ابتدای پاییز امسال هوای تهران ۴۷ روز سالم و ۲۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بود.

این روز‌ها هوای پایتخت به دلیل وارونگی دما و افزایش حجم ترافیک نسبت به سال گذشته آلوده‌تر است، این در حالی است که هوای تهران در سال گذشته به دلیل افزایش بارندگی‌ها و وزش باد در وضعیت بهتری بود و به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید دعا کرد تا باران ببارد و هوا پاک شود.

انتهای پیام/