به گزارش پایان تیتر به نقل از مدیکال اکسپرس، این مزایای بالقوه می تواند فراتر از خود کودکان به خانواده های آنها، از جمله از طریق کاهش احتمالی استرس، و به کل جامعه از طریق صرفه جویی قابل توجه در هزینه های مراقبت های بهداشتی گسترش یابد.

نویسنده اصلی استفانی اتینگر د کوبا، دکترا، MPH، مدیر اجرایی Watch HealthWatch کودکان، توضیح داد: “تغذیه خوب در اوایل دوران کودکی یک پایه اساسی برای رشد و تکامل سالم کودک است، و تحقیقات ما به تاثیر بالقوه سیاست‌هایی اشاره می‌کند که به کودکان بسیار خردسال در زمانی که در مراقبت از کودک هستند، وعده های غذایی سالم ارائه دهید.”

Children’s HealthWatch پزشکان اطفال، محققان سلامت کودک و کارشناسان سیاست را گرد هم می آورد تا با پیشبرد تحقیقات برای تغییر سیاست، به عدالت سلامت برای کودکان خردسال و خانواده های آنها دست یابد.

این مطالعه شامل ۳۰۸۴ کودک ۱۳ تا ۴۸ ماهه از خانواده های کم درآمد با یارانه مراقبت از کودک بود. محققین با والدین یا مراقبانشان مصاحبه کردند که بین ژانویه ۲۰۱۰ تا مارس ۲۰۲۰ در بخش های اورژانس یا کلینیک های مراقبت های اولیه در پنج شهر ایالات متحده: بالتیمور، بوستون، لیتل راک، مینیاپولیس و فیلادلفیا به دنبال مراقبت های پزشکی برای کودکان بودند.

تقریباً ۸۷ درصد از این گروه، وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های ارائه‌شده توسط مرکز مراقبت از کودکان را تا وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های ارائه‌شده توسط والدین و ارائه‌شده در محیط‌های مراقبت از کودک، که به احتمال زیاد از طریق برنامه تغذیه مراقبت از کودکان و بزرگسالان (CACFP) از سوی دولت فدرال حمایت می‌شود، مطالعه کردند.

نویسنده اصلی، استفانی اتینگر د کوبا، دکترا، MPH، نتایج مطالعه را خلاصه می‌کند: کودکانی که وعده‌های غذایی در اختیارشان قرار می‌گیرد، ۳۰ درصد کمتر در خانواده‌های ناامن از نظر غذایی زندگی می‌کنند، ۳۹ درصد کمتر احتمال دارد که در سلامت منصفانه یا ضعیف باشند، و ۴۱ درصد. احتمال کمتری دارد که از اورژانس در بیمارستان بستری شوند، در مقایسه با افرادی که وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌هایی را که والدینشان ارائه می‌دهند. این مطالعه همچنین شواهدی از مزایای برنامه های تغذیه مراقبت از کودک، به ویژه CACFP را تقویت می کند. اعتبار: مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی

در مقایسه با کودکانی که وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های ارائه شده توسط والدین دریافت می‌کنند، کودکانی که وعده‌های غذایی ارائه شده توسط مراقبت از کودک دارند، ۳۰ درصد کمتر در خانواده‌هایی که از نظر غذایی ناامن هستند، ۳۹ درصد کمتر در سلامتی منصفانه یا ضعیف و ۴۱ درصد کمتر احتمال دارد که زندگی کنند. از اورژانس در بیمارستان بستری شد.

محقق ارشد دایانا بی. کاتز، MD، دانشگاه مینه سوتا، رئیس بخش اطفال، مرکز پزشکی شهرستان هنپین، مینیاپولیس، خاطرنشان کرد: “عدالت غذایی برای کودکان در مورد دسترسی مداوم به تغذیه سالم و مناسب برای رشد برای هر کودک، در هر مکان است. برنامه‌های تغذیه‌ای که از کودکان خردسال حمایت می‌کند، سرمایه‌گذاری ضروری در کودکان، خانواده‌ها و جوامع است که بازدهی آن نه‌تنها فوری است، بلکه برای نسل‌ها گسترش می‌یابد.”

این مطالعه همچنین شواهدی را تقویت می‌کند که برنامه‌های تغذیه مراقبت از کودک، به‌ویژه CACFP، پشتیبان‌های ضروری برای سلامت کودکان خردسال و امنیت غذایی خانواده‌هایشان در ترکیب و همچنین مستقل از سایر برنامه‌های تغذیه هستند.

دکتر اتینگر دی کوبا افزود: “تقویت و بهبود دسترسی به برنامه هایی مانند CACFP یک مسیر حیاتی برای اطمینان از شکوفایی کودکان و خانواده های آنها ارائه می دهد. قانون مجوز مجدد تغذیه کودک (CNR) فرصتی فوری برای بهبود و گسترش برنامه های تغذیه کودکان فراهم می کند. به روشی مبتنی بر شواهد، از سلامت کودک و خانواده حمایت کرده و از بستری شدن در بیمارستان و هزینه‌های مرتبط با آن جلوگیری کنید.»

فرصت‌های تقویت CACFP شامل افزایش سطح بودجه برای فعال کردن ارائه‌دهندگان بیشتر برای مشارکت در برنامه، کاهش موانع و بارهای اداری، و افزایش نرخ بازپرداخت برای حمایت از هزینه غذاهای سالم و ابزار تهیه آنها است.

در سال ۲۰۱۰، کنگره تغییراتی را در CACFP ایجاد کرد که کیفیت غذا را بهبود بخشید و موانع مشارکت را کاهش داد. دوره زمانی داده‌های جمع‌آوری‌شده و تجزیه‌وتحلیل‌شده برای این مطالعه (۲۰۱۰-۲۰۲۰) به موازات این تغییرات و اجرای آن‌ها انجام می‌شود، که فرصتی بی‌نظیر برای نشان دادن اهمیت برنامه، به‌ویژه با توجه به مجوز مجدد در آینده در اختیار محققین قرار می‌دهد.

به گفته دکتر اتینگر دی کوبا، “اختلال های گسترده مشاهده شده در طول همه گیری، که بلافاصله پس از دوره مطالعه، نقش حیاتی مراقبت از کودک را در ارائه وعده های غذایی و میان وعده های سالم برای کودکان کم درآمد نشان داد و بر اهمیت تقویت مراقبت از کودکان تاکید کرد.”

مترجم : بیتا جعفری

انتهای پیام/