پس از مخالفت آذری جهرمی با تصمیم بانک مرکزی برای حذف بستر ناامن USSD، پس از گذشت یک سال از وعده آقای وزیر، امنیت به کدهای دستوری ستاره مربع برنگشته است.

به گزارش  پایان تیتر، چند روزی است که حواشی‌ای پیرامون برگزاری نظرسنجی مردمی در صداوسیما در رسانه‌ها مطرح شده است. برخی از کاربران فضای مجازی در چند روز اخیر ادعا کردند که بدون شرکت در چنین نظرسنجی پیامک تایید نظر دریافت کردند.

پس از شکایت صداوسیما و تشکیل پرونده در پلیس، سرهنگ نیک نفس معاون فنی پلیس فتا گفت نظارت بر این شرکت‌ها بر عهده وزارت ارتباطات و مجوز آنها از این وزارتخانه است. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این صحبت‌ها در حساب کاربری توییتر خود این موضوع را رد کرد و نوشت: «این شرکت‌ها مجوزی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند و فعالیت آنها مطابق قانون تجارت است.»

اما جالب است بدانید که در زمستان سال گذشته به دلیل ناامن بودن کدهای دستوری USSD، قرار شد با صدور بخشنامه‌ بانک مرکزی، از ۱۵ بهمن ماه محدودیت‌هایی در بستر USSD ایجاد شود. اما توییت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص کرد که وی با این تصمیم بانک مرکزی به شدت مخالفت کرده و جلوی این کار را گرفته است.

پایان تیتر: توییت آذری جهرمی

وزیر ارتباطات با وعده ارائه راهکارهایی برای تأمین امنیت کدهای دستوری USSD، از توقف فعالیت این بستر توسط بانک مرکزی جلوگیری کرد. اما پس از گذشت یک سال از وعده آقای وزیر، امنیت به کدهای دستوری ستاره مربع برنگشته است و نه‌تنها شاهد بروز تخلفاتی در این بستر هستیم، بلکه بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که این بستر امنی نیست و تبعاتی فراتر از جابجایی رای در یک برنامه تلویزیونی دارد.

گفتنی است، روز گذشته نیز یک منبع آگاه در بانک مرکزی در گفتگو با روزنامه «شرق» گفت: «صحبت‌های آقای وزیر جالب است؛ زیرا هنگامی که بانک مرکزی تلاش کرد فعالیت انتقال مالی با بستر نا‌امن USSD را متوقف کند، این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که به‌شدت مخالفت کرد و جلوی این کار را گرفت».

موارد ذکر شده نشان می‌دهد ادعای آذری جهرمی مبنی بر اینکه فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده و USSD با مجوز وزارت ICT نیست، خلاف واقع است و به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات با بیان اینگونه حرف‌ها می‌خواهد از مسئولیت خود شانه خالی کند و توپ را به زمین صداوسیما بیندازد.

انتهای پیام/