عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه یکی از دلایل وقت‌گذرانی قشر قابل توجهی از مردم در فضاهای مجازی کمبود امکانات تفریحی و ورزشی ارزان است، گفت: تلگرام سطح مطالعه جوانان امروز را بسیار پایین آورده است.

به گزارش پایان نیوز، محمد کاظمی با اشاره به خبر انتشار روزانه ۱/۲ میلیون مطلب در۱۰۰هزار کانال تلگرامی کشور، گفت: متاسفانه جامعه ایران در استفاده از فضاهای مجازی به ویژه تلگرام دچار افراط و حتی اعتیاد شده درحالی که مدت زمان استفاده از این شبکه‌ها در کشورهای غربی بسیار کمتر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار روزانه ۲/۱ میلیون مطلب در کانال‌های تلگرامی ایران، افزود: در حالی ایرانیان این تعداد مطلب را در تلگرام تولید می‌کنند که سرانه مطالعه و انتشار کتاب و روزنامه در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای توسعه یافته است ضمن آنکه تلگرام تمامی روابط اجتماعی، مناسبت‌های اخلاقی و معاشرتی ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده و سطح مطالعه جوانان امروز را بسیار پایین آورده است.

وی اضافه کرد: اگر بتوان حضور مخاطبان شبکه‌های مجازی را به سمت مطالعه پی‌دی‌اف کتاب‌ها و مطالب علمی سوق داد به‌یقین دستاورد خوبی برای جامعه خواهد بود، اما متاسفانه اغلب این مطالعات علمی نیست و مخاطبان درگیر مطالب و کلیپ‌های سرگرمی و سطحی شده‌اند.

کاظمی با بیان اینکه با ادامه این روند فرهنگ جامعه ایران در آینده نزدیک با آسیب‌های جدی رو به رو خواهد شد، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند “فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصت‌های آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد” لذا مسئولان باید در جهت هدایت فضای مجازی تلاش و برنامه مدون‌تری را ارائه دهند.

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه افزود: یکی از دلایل وقت‌گذرانی قشر قابل توجهی از مردم در فضاهای مجازی کمبود امکانات تفریحی و ورزشی ارزان و مناسب است لذا جوانان ترجیح می‌دهند وقت خود را اینگونه بگذارند./

پایان پیام