جانشین فرمانده ناجا گفت: امسال تعداد کشته شده ها در تصادفات رانندگی ۱۶ هزار نفر بود که نسبت به سال‌های گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  پایان نیوز ، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا امروز(دوشنبه) در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با گرامیداشت یاد شهدا و شهدای ناجا، اظهار داشت: از ابتدای ورود خودرو به کشور تا سال ۸۰، ۴ هزار خودرو وجود داشت، سال ۸۵، ۷ هزار خودرو و امسال به ۱۹ هزار خودرو رسیده است و امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو پلاک گذاری شده است.
وی افزود: در سال ۸۵ بیش از ۲۸ هزار نفر به علت تصادفات رانندگی کشته شدند و این عدد امسال به ۱۶ هزار نفر رسیده است. اما امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳ درصد یعنی ۳۵۰ هزار نفر کاهش در تعداد کشته شده های تصادف را شاهد بودیم، این در حالی است که ۴۰۰ هزار موتورسیکلت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو پلاک گذاری شده است و این دستاورد خوبی است، اما حتی یک کشته هم زیاد است.
جانشین فرمانده ناجا گفت: هنوز طرح زمستانی پلیس راهور ادمه دارد که طرح نوروزی شروع شده و طبق آمارها هر سال تعداد سفرها بیشتر می شود. بنابراین پلیس دو فعالیت دارد یکی بحث انتظامی است و دیگری حضور در جاده‌های پرتردد که می طلبد آمادگی لازم را داشته باشیم.
انتهای پیام/