عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه های غربی با هوچی‌گری فعالیت هسته ای ایران را زیر سوال می برند، گفت: بر اساس برجام ایران هیچ محدودیتی برای فعالیت صلح آمیز هسته ای و ساخت نیروگاه اتمی ندارد.

ولی‌الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر اینکه ایران با چراغ سبز واشنگتن دو نیروگاه هسته ای می سازد، گفت: بحث اظهار نظررسانه ها آمریکایی معقول و منطقی نیست بنابراین نمی تواند مستند باشد، معمولا رسانه ها با هوچی‌گری کنند و فعالیت هسته ای ایران را زیر سوال ببرند.

نماینده مردم بابل و فریدون‌کنار در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ادعای رسانه های غربی بدون استناد است و بدون آنکه منطقی پشت استدلال های شان باشد، اظهار نظر می کنند.

وی در این باره که ادعا شده ایران با ساخت نیروگاه های اتمی و فعالیت های آزادانه هسته ای به سمت و سوی ساخت بمن اتم حرکت می کند، اظهار داشت: ایران به واسطه فتوای مقام معظم رهبری و باورهای مذهبی که دارد هرگز خواهان ساخت بمب هسته ای نیست بنابراین مضوعیت ندارد که غرب از احتمال ساخت بمب اتم در ایران سخنرانی کند.

این نماینده تاکید کرد: ایران با هدف دستیابی به فناوری های کشاورزی و بهداشت و درمان خواهان انرژی صلح آمیز هسته ای است، به این جهت خواهان ساخت نیروگاه های هسته ای متعدد است و هیچ کس نمی تواند ما را از این حق مسلم سلب کند.

نانواکناری ادامه داد: بنابراین باید دانشمندان و مسئولان دولتی تمام تلاش خود را برای در اختیار داشتن امکانات هستهای فراهم کنند و روسیه می تواند یکی از شرکای مناسب ما برای تحقق اهداف هسته ای باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافق برجام ایران عضو باشگاه هسته ای سازمان بین المللی انرژی اتمی است و می توانیم با هر کشوری که توانایی هسته ای دارد همکاری متقابل داشته باشیم./

انتهای پیام