وزیر کشور گفت: امسال شاهد هستیم که با همکاری مناسب دولت عراق و وزارت کشور ایران، مرز خسروی بازگشایی می شود.

به گزارش پایان تیتر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در دیدار با یاسین علی یاسری وزیر کشور عراق گفت: امروز توفیق شد که در خدمت وزیر کشور عراق باشیم. الحمدالله همکاری بین دو وزارت کشور ایران و عراق روبه افزایش و بهبود است و ما در این چند سال شاهد بهبود موضوعات مختلف در مرز، امنیت مرزی، تبادلات مرزی و به ویژه در موضوع اربعین بودیم.

او ادامه داد: من باید در اینجا از دولت عراق بابت همکاری‌ها تشکر کنم. با سفری که رئیس جمهور کشورمان به بغداد داشتند سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مرز‌ها امنیت و اربعین به صورت جدی پیگیری شد و ما امسال شاهد هستیم که با همکاری مناسب دولت عراق و وزارت کشور ایران، می توانیم مرز خسروی را بازگشایی کنیم. البته علاوه بر این موضوع، امکان لغو روادید و افزایش سطح خدمات و تسهیلات را در حوزه‌های مختلف داریم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به سایر موارد مطرح شده با وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تفاهم نامه ای را ما باهم امضا کردیم که موضوعاتی مانند روابط دوجانبه در حوزه‌های امنیتی مرزی، اربعین و همکاری‌های بین گروه‌های پلیس دو کشور در آن مطرح شده است. البته ما امیدوار هستیم که این تفاهم‌نامه گام بلندی برای افزایش همکاری‌ها و تقویت روابط و بهبود شرایط در داخل دو کشور ایران و عراق و همکاری‌های خوب بین استان‌های ما و استان‌های عراق در مناطق مرزی باشد.

او گفت: امیدوارم امسال شاهد برگزاری مراسم اربعین باشکوه‌تر و موثرتر باشیم و همه ما باید کمک کنیم مسلمانان ایران و عراق در جهت اعتلای فرهنگ حسینی فعالیت بیشتری کنند.

انتهای پیام/