معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی را باید درخت تناور بنامیم که از سال ۳۷ در بوستان تربیتی امام خمینی (ره) رشد کرد و پرورش یافت.

به گزارش پایان نیوز ؛ حجت السلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم چهلمین روز درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی که در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن در مرقد امام راحل برگزار شد با بیان اینکه چهل روز است ایران اسلامی در عزای یکی از مجاهدان نستوه و استوانه پایدار انقلاب اسلامی نشسته است گفت: همه شاهد مراسم تشییع باشکوه این عالم‌ وارسته بودیم و مردم از نقاط مختلف کشور در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب مردانی همچون هاشمی پروانه‌وار نه ۱۰ الی بیست سال بلکه بیش از شصت سال عمر سیاسی، علمی، اجتماعی و مدیریتی خود را صرف این نظام‌ کرده اند.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از میان ما رفته است اما صحیفه بلند و منظومه پر افتخار زندگیش بیش از شصت سال در عرصه های مختلف تهذیب نفس و مقابله با استبداد و استکبار بیشتر نمایان می شود.

وی با اشاره به فعالیت های انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و‌ پس از انقلاب اسلامی گفت: وی با اندیشه ها و برنامه هایش از زمان جنگ تا امروز مدبرانه و پایبند در جهت توسعه و آبادانی کشور تلاش کرد و امروز همواره می بینیم که زوایای مختلفی از اندیشه اش در رسانه های عمومی بازنشر می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ایت الله هاشمی با هوش سرشار حافظه‌ کم نظیر و روحیه بلند پولادین توانست در دوران جنگ و پس از آن در عرصه های مختلف کشور اقدامات شایسته از خود نشان دهد.

حجت الاسلام‌انصاری تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی را باید درخت تناور بنامیم که از سال ۳۷ در بوستان تربیتی امام خمینی (ره) رشد کرد و پرورش یافت و از ارکان اندیشه های امام (ره) و الهامات از مکتب او به قهرمانی ملی تاریخی و یک روحانی تاریخ ساز تبدیل شد.

وی با بیان اینکه حضور ایت الله هاشمی در زمان مجلس اول بسیار مورد توجه نمایندگان بود گفت: همه نمایندگان امروز آرزو می کنند که ای کاش روزی مجلسی مانند مجلس اول داشته باشیم. ایت الله رفسنحانی گاهی در حاشیه جلسات کانون امید مبارزان بود.

حجت الاسلام‌انصاری اضافه کرد: امروز ما با تحریم های سیاسی روبرو هستیم و همواره برخی ها در این شرایط به دنبال سوء استفاده هستند تا اختلالاتی را در کشور ایجاد کنند. در این برهه و در زمان حیات آیت الله هاشمی وی استاد استفاده از فرصت ها بود و توانست با سیاست هوشمند انه اش در مقابل سوء استفاده کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاسیت های رئیس جمهور آمریکا گفت: به کاخ سفید و‌ آقای ترامپ می‌گوییم که شما به رفع مشکلات کشور خود بپردازید و در کار ملت ایران دخالت نکنید ملت ایران احتیاجی به دلسوزی شما ندارد، شما اگر دلسوز هستید تحریمهای غیرقانونی علیه ملت ایران را بردارید، اهانت به ملت ایران نکنید و شهروندان ما را از ورود به کشور خود منع نکنید.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: مردم ایران ۳۷ سال است که روی پای خود ایستاده‌اند، ما اهل جنگ نیستیم و آرامش را برای همه در منطقه می‌خواهیم.

انتهای پیام/