وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع تحریم‌ها در حوزه دریایی گفت: با رفع تحریم‌ها هم اکنون ١۴ خط کشتیرانی جهان تردد خود را به بنادر ایران آغاز کرده‌اند و هزینه مضاعف پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی در بنادر جنوب خلیج فارس کاهش یافته است.

به گزارش پایان نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی(شانا)؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، با بیان این که با توجه به ۵٨٠٠ کیلومتر مرز دریایی باید سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم، گفت: همه تلاش‌ها بر این است که ملت ایران بتواند سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های داخلی، افزود: همسو با حمایت از شرکت‌های ایرانی، به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای جهانی در دریا هستیم و حمایت از صنعتگران در ساحل و دریا از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

آخوندی به وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس اشاره و تصریح کرد: به محض فعال شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادرات مشتقات نفتی از این پالایشگاه آغاز می‌شود تا از هرگونه خام فروشی خودداری و به تدریج به سمت فروش فرآورده های نفتی و مشتقات آن حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد فعالیت بندر خشک آپرین نیز عنوان کرد: همزمان با فعالیت بندر خشک کشور برای نخستین بار گمرکات به درون سرزمین اصلی منتقل تا با استفاده از ریل کالا به این بنادر حمل شود./
پایان پیام