وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کردستان یکی از استان های مستعد توریسم درمانی بوده و با بهره برداری از بیمارستان کوثر این صنعت در استان گسترش می یابد.

به گزارش  پایان نیوز ، حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر سنندج در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان افزود: امروز یکی از بزرگترین طرح های بیمارستانی غرب کشور در سنندج به بهره برداری رسید و می تواند گام مهمی در راستای پذیرش بیماران استان و گسترش توریسم درمانی باشد.
وی اضافه کرد: احداث این بیمارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده و عملیات احداث آن از سال ۸۸ شروع شد و در دولت تدبیر و امید شتاب یافت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای احداث این بیمارستان هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن صرف شده است.
وی با بیان اینکه با احداث این بیمارستان قطب آموزشی پزشکی بزرگی در استان کردستان راه اندازی می شود افزود: امروز همچنین ۱۰ طرح پزشکی در شهرستان های قروه، مریوان، سقز و کامیاران به بهره برداری می رسد.
**اورژانس بیمارستان کوثر سنندج به آمبولانس هوایی تجهیز می شود
قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: اورژانس هوایی یکی از نیازهای این واحد بیمارستانی بوده و در اینده نزدیک به این مهم تجهیز خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز با خرید خدمت از ارتش، نیروی انتظامی و یا هلال احمر اورژانس هوایی این واحد بیمارستانی راه اندازی می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص معوقات شرکت های بیمه ای و کارکنان علوم پزشکی نیز ابراز امیدواری کرد قبل از سال جدید بخشی از این معوقات پرداخت شود.
**۲ تیم تخصصی برای بررسی حادثه فوت مادر مریوانی اعزام می شود
وی در ادامه با اشاره به حادثه فوت مادر مریوانی در بیمارستان این شهر گفت: مرگ و میر مادران یکی از شاخص های مهم این وزارتخانه در سطح داخلی و بین المللی بوده و برای بررسی این موضوع ۲ تیم هم از وزارتخانه و هم از علوم پزشکی استان برای بررسی اعزام می شوند.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: این ۲ تیم مساله مرگ این مادر مریوانی را به صورت تخصصی بررسی کرده و نتایج ان در رسانه ها منعکس می شود.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد.
همچنین امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی’ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونیش در سفری یک روزه مهمان مردم کردستان است.
سنندج با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

انتهای پیام