با موافقت نمایندگان، سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره‌های دکترای تخصصی برای همسر و فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان حذف شد.

به گزارش پایان نیوز، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) در جریان بررسی تعدادی از مواد اعاده شده لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان بند (ب) ماده ۳ و تبصره آن را بررسی و حذف کردند.

پیش از این وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موظف بودند ۲۵ درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بورسیه‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند.

همچنین براساس تبصره آن، کسب حداقل ۷۰ درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده ۷۰ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران مصوب ۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۱ می‌شود.

این بند و تبصره آن به دلیل ایراد اصل ۷۵ از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود که نمایندگان آن را حذف کردند.

انتهای پیام/