رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کشف پرونده ای با موضوع فروش داروهای تقلبی در پوشش سوء استفاده از اختراع پزشک داروساز در تلگرام خبر داد.

به گزارش پایان تیتر، سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران در تشریح این خبرگفت :  فردی از جامعه پزشکان که در امر داروسازی فعالیت می کرد با  طرح شکایتی در پلیس بیان داشت” بنده از مخترعان داروهای ضد جوش و چین و چروک صورت هستم و دراین باره داروی خود را به ثبت رسانده ام در حالیه فردی ناشناس در محیط شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد صفحه ای با عنوان و اعتبار بنده اقدام به فروش داروهای ضد جوش جعلی و تقلبی می کند واین کار متهم نه تنها برای افراد متقاضی مضر بوده بلکه باعث بروز اتفاقات ناگواری در سلامت و بهداشت افراد و جامعه می شود .

این مقام انتظامی ادامه داد : با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از فروش بیشتر داروهای جعلی و کاهش آسیب های حاصله از عوارض ناشی مصرف این داروهای جعلی موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس قرار گرفت و با بررسی صفحه اجتماعی متهم و فعالیت های او در این زمینه تحقیقات پلیس برای شناسایی او آغاز گردید

وی افزود :  در قدم بعدی مامورین دریافتند که شماره همراه و حساب بانکی که متهم با آن در این زمینه فعالیت می  کند متعلق به خانمی به هویت (ط ، ر) ساکن تهران می باشد و ماموران مظنون شدند که احتمالا متهم همین خانم باشد، در این خصوص جهت شناسایی وی به آدرس سکونت او مراجعه  کردند ولی طی تحقیقات بدست آمده مشخص شد او مدتی پیش از آنجا به جای نامعلومی نقل مکان کرده است .

سرهنگ کاظمی با اشاره به بدست آمدن سرنخ های جدید ، گفت : طی تحقیقات نامحسوس ماموران دریافتند که متهمه برای مخفی نمودن خود از دید پلیس اقدام به نقل مکان کرده  و با این جابجایی قصد مخفی کردن خود را دارد ولی منزل متعلق به آقایی به هویت ( م و) می باشد که او نیز برای گم کردن هر ردی از خود با مشخصات همسرش اقدام به فروش داروهای جعلی و با کیفیت پایین با نام و برند داروی اختراع شاکی در شبکه های اجتماعی می کند و  همسروی  قبلا از کارکنان داروخانه شاکی بوده و در امر توزیع محصولات شاکی فعالیت داشته است و مدت ها پیش از آنجا رفته و دیگر فعالیتی در داروخانه شاکی ندارد.

رئیس فتا پایتخت  در ادامه از دستگیری متهم طی یک عملیات غافلگیرانه  خبر داد و اظهار داشت :  متهم در منزلش مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضایی به پلیس انتقال  داده شد .

این مقام مسئول افزود : متهم با دیدن ادله موجود لب به اعتراف گشود و اقرار کرد برای کسب درآمد خوب با نام و اعتبار شاکی اقدام به فروش داروهای بی کیفیت کرده است و از ارتکاب جرم خود ابراز پشیمانی کرد .

این مقام مسئول در این خصوص به شهروندان هشدار داد : به هیچ وجه فریب تبلیغات و فعالیت های کلاهبرداران در فضای مجازی را نخورند چرا که به غیر از ضرر مالی ممکن است سلامت آنها تحت تاثیر این تبلیغات دروغین قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه بیان داشت : عموم مردم می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت کنند .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/