رئیس دستگاه قضا گفت: برخی‌ گمان می‌کنند مبارزه با فساد مقطعی است اما من اطمینان می‌دهم که عزم ما هرگز سرد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایان تیتر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جلسه امروز مجلس خبرگان گفت: سخنرانی من در جلسه امروز مجلس خبرگان با دعوت کمیسیون سیاسی، اجتماعی و هیات رئیسه این مجلس انجام شد. البته ترجیح من این بود که در زمان مناسب‌تری که مدت زمان بیشتری از اقدامات قوه قضائیه گذشته باشد به ارائه گزارش بپردازم اما فرمایش نمایندگان مجلس خبرگان را پذیرفتم و گزارشی از اقدامات خود را  به آنها ارائه دادم.

او ادامه داد: به طور خلاصه باید گفت که امروز موضوع مبارزه با فساد اراده جدی نظام است و  ما هم مصمم هستیم که هم با مفسد و هم با فساد مبارزه کنیم زیرا فرد مفسد باید به سزای اعمال فسادآمیز خود برسد. هم کسانی که دست به فساد زدند و هم کسانی که عمداً چشم بر فساد بستند هر دو باید مورد رسیدگی قرار گیرند  و بدانند که رانت‌خواری، رانت دادن و سازوکار رانتی هر سه باید برچیده شود؛ زیرا این موارد اصلاً زیبنده نظام ما نیست و سازوکارها باید با شرایط نظام مطابق شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: من قبلاً هم این نکته را عرض کردم که هاضمه نظام اسلامی به هیچ عنوان فساد را نپذیرفت و مردم به طور جدی از ما اجرای عدالت را می‌طلبند. من در همین جمع اعلام کردم که تمامی پرونده‌های مطرح روی میز قاضی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و تمامی پرونده‌هایی که به هر دلیلی دغدغه مردم است رسیدگی خواهند شد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: پرونده‌ای را که تبدیل به دغدغه مردم شده است نمی‌توان زیر میز قرار داد و ما بنا داریم که هر پرونده‌ای در دستگاه قضا وجود دارد به خصوص آن پرونده‌هایی را که دغدغه مردم است مورد رسیدگی عادلانه و منصفانه قرار دهیم، مردم هم باید در جریان رسیدگی آن باشند و انشاءاللّه این کار را دنبال خواهیم کرد.

او ادامه داد: نکته اساسی که در این میان وجود دارد و باید مورد بررسی قطعی قرار گیرد اصلاح بسترهای فسادزاست. ما امروز بسترهای فسادزایی داریم که حتماً باید اصلاح شوند. من در همین جمع مثال زدم که در نظام دو نرخی حتماً پرونده تولید خواهد شد؛ برای مثال برخی پرونده‌های اقتصادی محصول دونرخی شدن است. وقتی که می‌گوییم در ارز دو نرخ داریم طبیعتاً در این ماجرا پرونده‌هایی تولید خواهد شد؛ لذا دولت باید برخی ساختارها را اصلاح کند که ما شاهد تولید پرونده نباشیم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: من همیشه تاکید کردم که اصلاح نظام بانکی و مالیاتی یک ضرورت است؛ مگر می‌شود که هنوز حقوق یک کارمند پرداخت نشده است مالیاتش کسر شود اما فردی که درآمد میلیاردی دارد از مالیات فرار کند؟ قطعاً این امر قابل قبول و با عدالت سازگار نیست؛ لذا این وضعیت حتماً باید اصلاح شود؛ در نتیجه اصلاح بسترهای فسادزا یکی از اولویت‌های جدی ماست که هم مورد مطالبه جدی ما است و هم مسئولان باید آن را دنبال کنند که انشاءاللّه خاطر مردم جمع شود.

او خاطرنشان کرد: برخی‌ها گمان می‌کنند که این حرکت مقطعی بود و پس از مدتی سرد خواهد شد اما من همین جا به شما اطمینان می‌دهم که هرگز سرد نخواهد شد و تا ما هستیم بنای‌مان این است که این نظام همواره مقدس باشد و انشاءاللّه حتی در نبود ما هم این نظام مقدس همچنان پابرجاست و بنای همه مسئولان باید مبارزه با فساد باشد. من تاکید می‌کنم که این حرکت مقطعی نخواهد بود و همواره موضوع مبارزه با فساد در دستور اصلی کار ماست و ما انشاءاللّه این کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/