نایب رئیس دوم مجلس گفت: همین مقدار توافق انجام شده میان فراکسیون‌ها زمینه خوبی برای رأی اعتماد به وزرای دولت است.

به گزارش پایان نیوز ، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در حاشیه صحن علنی امروز چهارشنبه (۱۰خرداد ماه) با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه امروز گفت: به هرحال برخی از فراکسیون‌های سه  گانه مجلس رفتار و تعهدات فراکسیونی نداشته و به توافقاتشان عمل نکردند.

وی ادامه داد: این امر قدری طبیعی است به هرحال نمایندگان همیشه تا حدودی به توافقات فراکسیونی عمل می‌کنند و در کنار آن نظرات خود را نیز لحاظ می‌کنند.
مطهری با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات هیئت رئیسه این گونه اتفاقات رخ می‌دهد، اظهار داشت: ما می‌خواستیم بن بست بشکند و حتی‌المقدور این انتخابات با توافق انجام شود تا زمینه برای رأی اعتماد به وزرا فراهم شده و فراکسیون‌ها اختلاف کمتری داشته باشند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: ‌ائتلاف فراکسیونی مقدمه‌ای برای همراهی بیشتر با دولت بود اما در ابتدا قرار بود لیست مشترکی داده شود از آنجایی که تأکید فراکسیون ولایت بر روی نایب رئیسی بود ما هم اعلام کردیم برای آن کاندیدا معرفی کنند هرچند این موضوع به ضرر ما بود.
وی ادامه داد: در ده مورد دیگر کاندیداهای هیئت رئیسه کار به صورت توافقی انجام شد.
مطهری در پاسخ به سوالی درباره عهدشکنی‌ها در زمان رأی دادن به کاندیداهای هیئت رئیسه هم بیان داشت: نمی‌شود بگوییم عهدشکنی، زیرا نمایندگان فراکسیونی رأی می‌دهند که در کنار آن نظرات خود را نیز بیان می‌کنند، هیچ‌گاه لیست مشترک به صورت کامل رأی نمی‌آورد.
نایب رئیس دوم مجلس خاطرنشان کرد: همین مقدار توافق انجام شده مقدمه خوبی برای رأی اعتماد به وزرای دولت است.
انتهای پیام/