عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از کسری بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت خبر داد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر موضوع کسری بودجه بیمه سلامت است.

به گزارش پایان نیوز؛ دکتررسول خضری  با بیان اینکه بیمه سلامت با کسری بودجه روبرو است، افزود: واقعیت آن است که بیمه سلامت حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد که این کسری بودجه بیمه سلامت را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق قانون دولت مکلف است بیمه پایه برای ایرانیان را فراهم کند لذا برای اجرای این قانون درنظر گرفتن اعتبارات و تخصیص به موقع آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است بر این اساس اکنون که بیمه سلامت ایرانیان باهدف پوشش بیمه ای افراد در سال ۹۳ آغاز به کار کرد باید برای تداوم حیات اعتبارات آن نیز مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پاشنه آشیل طرح تحول سلامت بیمه‌ها هستند، تصریح کرد: اگر در نخستین گام بتوانیم تجمیع منابع بیمه‌ای را شاهد باشیم خواهیم توانست معضلات موجود در پرداختی‌های معوق بیمه‌ها به مراکز درمانی را برطرف کنیم و طرح تحول سلامت نیز با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی یادآور شد: از دیگر معضلات بیمه سلامت ایرانیان جدای از کسری بودجه، به تخصیص اعتبارات نیز اشاره دارد، درحالی که باید به طور صد در صدی تخصیص اعتبارات شکل گیرد اما گاهی شاهد هستیم که تنها ۹۴ تا ۹۵ درصد اعتبارات تخصیص می یابد که همین چند درصد باقی مانده نیز جدی بوده چراکه باعث افزایش بدهی بیمه ها به مراکز درمانی می شود.

خضری افزود: از سویی دیگر اگرچه تورم در کشور ۱۲ درصد اعلام شد اما این رقم، حداقل میزان تورم است درحالی که بودجه بیمه‌ها متناسب با تورم افزایش نداشته که همین معضلات باعث شده بیمه سلامت با چالش های جدی در پرداختی‌ها مواجه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک این کمیسیون با جدیت موضوع کسری بودجه بیمه‌ها را پیگیری کرده تا معوقات بیمه ها به مراکز درمانی تعیین تکلیف شود./

انتهای پیام