وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جلسه امروز هیئت دولت مصوبه چگونگی تأمین خسارات ناشی از سیل مناطق غیر شمال بررسی خواهد شد.

به گزارش پایان تیتر، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز( یکشنبه ۲۵ فروردین در صحن علنی اظهار کرد: خدا را شاکریم که نعمت باران را بر ما نازل کرد اگر چه بسیاری از هموطنان ما متحمل آسیب‌های جدی‌ای شده‌اند، اما تلاش می‌کنیم تا مشکلات مالی آنها را با کمک دولت و مجلس حل کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم این حادثه را ریشه‌یابی کنیم می‌بینیم که برای آن آمادگی نداشته‌ایم، لذا راهکار مدیریت این امر در آینده این است که مسائل مربوط به آبخیز داری را در حوزه‌های بالادست انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما باید در گرگان طرح ۲۱۸ هزار هکتاری زهکشی دشت را انجام دهیم.

حجتی ادامه داد: دولت در چند روز گذشته میزان خسارات را برآورد کرده و به صورت میدانی از مناطق آسیب دیده بازدید به عمل آورده است لذا آسیب به بخش کشاورزی حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که تا امروز حدود ۱۳ هزار میلیارد تنها به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: ما مصوباتی در خصوص خدمات بلاعوض به سیل‌زدگان داشته‌ایم که ابلاغ شده و دستورالعمل‌های آن در حال اجراست.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: حدود ۶۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و حدود ۷۵۰ میلیارد تومان نیز در دست پرداخت است لازم به ذکر است که بیشتر خسارت در حوزه زراعت، دام، باغبانی و زنبور عسل بوده است به نحوی که حدود ۶۰۰ هزار واحد مرغداری آسیب دیده‌اند.

حجتی ادامه داد:‌ در استان‌های دیگر نیز به جز گلستان و مازندران نیز برآورد خسارات انجام شده و امیدواریم که بتوانیم در جلسه امروز دولت مصوبه چگونگی تأمین آنها را صادر کنیم.

وی گفت: همچنین ما در حوزه امداد و نجات به فعالیت‌هایی پرداختیم که از جمله آن می‌توان به کار دامپزشکی به منظور دفن کردن لاشه‌های دام‌های از بین رفته و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها اشاره کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی از کار‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد، خارج کردن ماند آب‌هایی است که در مزارع وجود دارد تا کشاورزان بتوانند کشت بهاره خود را انجام دهند، امیدواریم باتوجه به مصوبات بتوانیم بخشی از آلام مردم را کاهش دهیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر موضوع بیمه کشاورزی حل شود بسیاری از چنین مشکلاتی مرتفع خواهد شد، لذا به این موضوع اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام/