رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران از ماجرای احضار خود به دادسرا پرده برداشت.

به گزارش پایان تیتر، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران درباره ماجرای احضار دیروز خود به دادسرای ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۳ هفته پیش بود که با شماره‌های ۴ رقمی با من تماس گرفتند و افرادی پشت خط خود را پلیس اخلاق معرفی کردند و از من خواستند فردای تماسشان به پلیس مراجعه کنم.

پایان تیتر: محمد جوادحق شناس

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران افزود: زمانی که از من خواستند فردای روز تماس در دادسرا حضور پیدا کنم من به آن‌ها اعلام کردم که به صورت تلفنی امکان حضور برای من وجود ندارد و اگر نیازی به احضار من است از طریق احضاریه در دادسرا حضور پیدا خواهم کرد.

وی ادامه داد: بعد از آخرین تماس من با آن‌ها ۲۶ خرداد ماه احضاریه‌ای به دفتر من ارسال شد و من را به عنوان متهم خطاب داده بود و در احضاریه ذکر شده بود اگر ظرف مدت ۵ روز حضور پیدا نکنم جلب خواهم شد.

حق شناس افزود: پس از وصول نامه من گزارش خودم را به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ارائه کردم و وی در تماس‌های مختلف علت احضار من را جویا شد و به وی پاسخ دادند احضار محمدجواد حق شناس به دادگاه مربوط به انتشار پست اینستاگرامی در روز ۲۳ ماه رمضان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران در توضیح پست اینستاگرامی منتشر شده خود گفت: این پست تنها یک صوت بود از خانم لیلا تهرانچیان که آیات ۷ و ۸ سوره آل عمران (ربنا) را قرائت کرده بود.

وی ادامه داد: در رأس موعد مقرربه دادسرا مراجعه کردم و اعلام کردند به علت در سفر بودن بازپرس جلسه به موعد دیگری موکول شده است و من دیروز به همراه وکیل خود به شعبه ۳ دادسرای ارشاد واقع در خیابان بخارست مراجعه کردم.

حق شناس ادامه داد در دادسرا و در تفهیم اتهام به من اعلام کردند که شما متهم به تشویق مردم به فساد شده‌اید و علت آن هم بارگذاری صوت و کلیپ تصویری از خانمی است که بدون حجاب اقدام به خوانندگی می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در ادامه به من گفتند به علت اینکه شما در رأس کمیسیون فرهنگی قرار دارید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شاید اگر شخص دیگری این اقدام را انجام داده بود پیگیری نمی‌شد و در آنجا من به آن‌ها اعلام کردم که برای این اقدام من در قانون جرمی قرار نگرفته است و این سخن، سخن درستی نیست.

حق شناس افزود: بازپرسی من از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و نیم ظهر در ۱۴ صفحه انجام شد و من در زمان بازپرسی خیلی تلاش کردم که ماده قانونی که اقدام مرا جرم اعلام کرده باشد پیدا کنم که متأسفانه موردی به من ابلاغ نشد و فقط به من گفتند اقدام تو تشویق مردم به فساد بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: من در محکمه باید از حقوق و ماده قانون صحبت شود و بعد از این ماجرا وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای من صادر کردند که من توانایی پرداخت آن را نداشته‌ام و بستگانی از من که برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرده بودند مورد قبول من قرار نگرفت، زیرا قبول کردن وثیقه به معنی پذیرفتن ادعای محکمه و درستی حکم آن‌ها بود و به همین دلیل حکم بازداشت من صادر شد.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ تا ۱۷ بعداظهر من در بازداشتگاه دادسرای ارشاد کنار دیگر زندانیان در بازداشت بودم و این توفیق اجباری را داشتم تا که در کنار دیگر مجرمان باشم.

حق شناس ادامه داد: در ساعت ۱۷ آقایان خلیل آبادی، نظری و رسولی اعضای شورای شهر تهران به محل دادسرا آمدند و تلاش کردند یادداشتی از من بگیرند که من در آن ذکر کنم که اشتباه خود را قبول دارم و پست خود را در اینستاگرام حذف می‌کنم که با مقاومت من مواجه شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران که به دادسرا آمده بودند اظهار کردند، چون شورای شهر کار جمعی است من این پست را بردارم و من با احترام به نظر همکارانم در شورای شهر تهران متن مورد نظر را دیروز از صفحه اینستاگرام خودم حذف کردم و جای آن متنی را قرار دادم که این متن تا پایان بازرسی بماند.

انتهای پیام/