به گزارش پایان تیتر،  در دیداری که تیم ملی ایران هدف اول و آخرش کسب پیروزی در دیدار برابر عمان بود و با ترکیبی هجومی پای به این نبرد گذاشته بود، موفق شد با پیروزی ارزشمندش برابر عمان پیم وربیک هلندی، خود را به جمع ۸ تیم برتر جام ملت‌های آسیا۲۰۱۹ برساند.

پایان تیتر: ایران و عمان

 

ایران با ترکیب زیر برابر عمان قرار گرفت:

 

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

 

در جریان این دیدار حساس و در همان دقایق ابتدایی کار، داور مکزیکی این بازی با خطای سیدمجید حسینی در محوطه جریمه خودی بر روی مهاجم حریف، اعلام پنالتی به سود عمان کرد تا آب سردی بر روی پیکر یوزها ریخته شود! اما پاسخ کوبنده علیرضا جهانبخش به احمد‌ال‌مهاجری و مهار پنالتی او در دقیقه ۲ بازی، ایران را در بازی نگه داشت تا علیرضا جهانبخش با روحیه دوباره بازگشته خود بتواند در دقیقه ۳۲ گل اول و برتری کار را برای کشورمان به ثمر برساند تا روند کار به طور کامل به سود ایران تغییر کند.

پایان تیتر: ایران و عمان
ایران و عمان

 

گل روحیه بخش جهانبخش باعث شد تا فضای تیم ملی ایران به بهترین شکل ممکن بهبود بیابد و مهدی طارمی در دقیقه ۴۱ بتواند با تیزهوشی خود داور بازی را مجاب به اعلام پنالتی به سود ایران نماید تا اشکان دژاگه دروازه عمان را برای دومین بار باز کند و کار عمانی‌ها در همان نیمه نخست به پایان برسد!

 

در نیمه دوم این دیدار فشار حملات ایران حفظ شد و عمانی‌ها چندین بار برای رسیدن به دروازه ایران تلاش کردند اما هیچ گلی رد و بدل نشد. لازم به ذکر است وحید امیری با دریافت کارت زرد در این دیدار ۲کارته شد و دیدار بعدی ایران برابر چین را در مرحلۀ ۱/۴نهایی را از دست داد!