رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دربرنامه بهارستان گفت : برنامه ششم توسعه هنوز قانونی و با امضای رئیس دولت ابلاغ نشده است! برنامه‌ای قابل ابلاغ است که امضای رئیس جمهور پای آن باشد، نه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی.

به گزارش پایان نیوز، سلمان خدادادی در برنامه “بهارستان ” شبکه رادیویی گفت و گو در پاسخ به این سوال که ” نگاه کمیسیون اجتماعی مجلس به این لایحه چگونه است”گفت ؛ بیش از دو ماه است که برنامه ششم در مجلس مطرح است، اما هنوز تکلیف برنامه مشخص نیست. از روز چهارشنبه که کمیسیون‌های تخصصی وارد بررسی برنامه شده‌اند، به نتیجه‌ای نرسیده اند و این نشان می‌دهد آن‌طور که باید دولت پشت این برنامه نیست. برنامه تا دو هفته قبل هم به مجلس نرسید بود ، بعد از چند ماه دولت احکامی را به دست کمیسیون‌ها رساند که نامش را نمیتوان برنامه گذاشت! ، این شامل حدود ۳۵ ماده بود که مجلس در این دو ماه درگیر احکام دائمی بود. این احکام دائمی باید در قالب برنامه مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت :برنامه هنوز قانونی و با امضای رئیس دولت ابلاغ نشده است! برنامه‌ای قابل ابلاغ است که امضای رئیس جمهور پای آن  باشد، نه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی.
وی با اشاره به اینکه این برنامه یک اِشکال شکلی و قانونی و یک اِشکال محتوایی دارد ،ادامه داد؛از اقتصاد دانان و متخصصان می‌خواهم محتوای این برنامه را مطالعه کنند. برنامه باید اهداف و چشم‌انداز مشخص داشته باشد، تا در بازه پنج ساله از نقطه آغاز مشخص به مقصد برسد؛ در حالی‌که در برنامه ارائه شده از سوی دولت به این موارد توجه چندانی نشده است.
سلمان خدادادی گفت : نهایتا مجلس براساس تصمیمی که گرفته وارد این موضوع می‌شود. به دلیل نارسا بودن، برخی تغییرات روی آن بوجود خواهد آمد. و احتمالا دولت می‌گوید خروجی برنامه آن چیزی نبوده که به مجلس ارائه داده ، جواب اینست که دولت چیزی را که باید و درست بوده ارائه نداده است.
وی درخصوص تغییرات احتمالی در برنامه گفت :این برنامه را در یک ماه اخیر به پنج دانشگاه مطرح کشور ارسال کردم، که صاحب‌نظران دیدگاه‌های خود را اعلام کردند و این نظرات کارشناسی اِعمال خواهند شد.در هفته پیش‌رو، کمیسیون‌ها در دو نوبت صبح و عصر جلساتی خواهند داشت و نتایج را به کمیسیون تلفیق ارائه خواهند داد که به‌نظر من تغییرات عمده‌ای نسبت به برنامه اولیه دولت خواهد داشت. /
انتهای پیام