عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم کل مجموعه سامانه اس ۳۰۰ براساس قرارداد منعقد شده میان ایران و روسیه، به کشورمان تحویل داده شده است.

به گزارش پایان نیوز، مسعود گودرزی  درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر تحویل کامل سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ از سوی روسیه به کشورمان، گفت: کشور روسیه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میان مسکو و تهران،  تجهیزات و بخش های مختلف این سامانه را طی بازه زمانی مشخص به ایران منتقل کرد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری مدودف، روسیه فرآیند انتقال سامانه اس ۳۰۰ به ایران را متوقف کرد و عمل قرارداد اجرایی نشد، پس از آن در دوران ریاست جمهوری پوتین با توجه به لغو بخشی از تحریم ها، این قرارداد به حالت عملیاتی درآمد و تجهیزات به ایران منتقل شد.

وی تصریح کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم کل مجموعه سامانه اس ۳۰۰ براساس قرارداد منعقد شده میان ایران و روسیه، به کشورمان تحویل داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روند تعاملات تسلیحاتی و نظامی میان ایران و روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر این روند بسیار مثبت بوده و امروز روابط دو کشور در سطح قابل قبولی در تمام حوزه ها قرار دارد./

پایان پیام