عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه با ورود ماهی خارجی نباید صید داخلی ضربه ببیند، یاداورشد:عدم غربالگری ماهی های خارجی می تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

به گزارش پایان نیوز،  محمد حسین قربانی درباره  وضعیت پرورش ماهی در کشور گفت: باید برنامه ریزی تولید محور  برای پرورش ماهی در کشور تدارک دیده شود تا بتوانیم سرانه مصرف ماهی را در کشور افزایش دهیم .

نماینده مردم استانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش تولید ماهی می توانیم برای افراد بسیاری در کشور اشتغال ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما می توانیم با افزایش  میزان آبزیان دریایی در کشور علاوه بر افزایش تولید داخلی در راستای صادرات بهینه ماهی نیز مثمر ثمر عمل کنیم.

وی ادامه داد: افزایش تولید آبزیان درکشور نیازمند سیاست های مناسب است واین در حالی است که بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر نیازمند آبزیان دریایی ما  هستند بنابراین ما می توانیم با افزایش تولید در راستای صادرات  ماهی نیز حضور بهینه ای داشته باشیم.

قربانی با بیان اینکه بحث پرورش ماهی و تولید میگو در استان های شمالی کشورکلید خورده است ،افزود: ما اگر در  بحث حمایت از  تولید،  برنامه ریزی جامع در زمینه تولید ماهی نداشته باشیم ،بدیهی است که شاهد واردات در این عرصه خواهیم بود.

وی ادامه داد: ماهی های خارجی مشخص نیست چه بلایی بر  سر سفره مردم یا ذائقه ای  مردم  می اورند واین در حالی است که بنده نگران تغییر ذائقه های  مردم به سمت ماهی های خارجی هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه با ورود ماهی خارجی  نباید صید داخلی ضربه ببیند، یاداورشد:عدم غربالگری ماهی های  خارجی  می تواند  سلامت مردم را به خطر  بیاندازد.

 وی  با بیان اینکه متاسفانه  نداشتن سیاست در شیلات و ابزی پروری موجب شد، ذخائر ابزیان دریایی بویژه در شمال کشور کاهش یابد ، گفت:  ذخائر ماهیان استخوانی  وخاویاری در  کشور  رو کاهش  است.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کشورمان در زمینه پرورش ماهی وضعیت بهینه ای دارد ،گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور ما از استاندارد هم بسیار  پایین تر است.

 انتهای پیام