رئیس اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا خوزستان ضمن تاکید بر دقت شهروندان در روابط خود در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت : یکی از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد روابط خارج از چهارچوب است و متاسفانه بیشترین آسیب در این مورد متوجه خانم‌ها می‌باشد.

به گزارش پایان تیتر، سرهنگ عبدالرسول خسرویی رئیس اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا خوزستان اظهار داشت: در همین زمینه خانمی با مراجعه به پلیس فتا شکایت خود را اینگونه مطرح کرد مدتی قبل با شخصی در فضای مجازی آشنا شدم. آشنایی ما چند ماهی طول کشید تا اینکه وی از من خواستگاری کرد، مشکل از جایی شروع شد که به خواستگاری این شخص جواب منفی دادم. پس از آن بود که وی از طریق فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت نموده و با ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به نام من، باعث آبروریزی وسیعی در بین دوستان و آشنایانم شده است و حال تقاضای رسیدگی دارم.

سرهنگ خسرویی بیان کرد: علی رغم هشدارهای فراوان پلیس مبنی بر عدم ارتباط ‌گیری با افراد ناشناس و نامحرم در فضای مجازی، متاسفانه بازهم شاهد اینگونه مواردهستیم که به دلیل سادگی و کم‌ تجربگی خانم‌های جوان و عدم رعایت نکات ایمنی در فضای مجازی، مجرمان به راحتی می‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

این مقام انتظامی ‌افزود: با ثبت اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل شده و در دستور کار تخصصی کارشناسان این پلیس قرار گرفت، با بررسی‌های اولیه مستندات و تحقیقات صورت گرفته، کارشناسان به سرنخ‌های مهمی رسیدند و در ادامه هویت متهم مشخص شد، در مرحله بعد با ردگیری محل حضور متهم، در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کرده و در اختیار مقام محترم قضایی قرار دادند.

وی درتوصیه به شهروندان گفت: شهروندان همان‌گونه که در فضای حقیقی پایبند به اصول اخلاقی هستند، در فضای مجازی نیز باید به این مسائل اخلاقی پایبند باشند و هیچ‌گاه نباید روابط خود در فضای مجازی را به فضای واقعی بکشانند. همچنین برای مسائل مهمی مانند ازدواج، به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی و بدون اطلاع والدین اقدام نکنند.

رئیس اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: ازشهروندان می‌خواهیم‌ ،درصورت اطلاع ازهرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیامرسان‌‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی  گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام