نماینده مردم اصفهان گفت: پرونده نظام رتبه‌بندی معلمان از سال ۸۱ در کمیسیون‌های دولت مفتوحه است.

به گزارش پایان تیتر، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۶ دی ماه) در سوال خود از بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: چندین سال است که دولت‌ها موضوع رتبه‌بندی معلمان را مطرح می‌کنند و فرهنگیان از حرف‌های بی عمل خسته شدند.

وی افزود: همه شعار می‌دهیم، معلمان جایگاه ویژه‌ای داشته و شغل پیامبران را دارند، اما دولت هنوز لایحه نظام رتبه‌بندی را به مجلس ارائه نکرده است.

کامران اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ هم حد و حدود برای نظام رتبه‌بندی معلمان مشخص نشده و رقم‌های مختلفی از سوی مسئولان دولتی درباره آن گفته می‌شود لذا معلوم است حساب و کتاب مشخصی وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: از سال ۸۶ سطح ارتقای شغلی معلمان مطرح شد، اما هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است، برخی معلمان به دلیل مشکلات اقتصادی دو شغله هستند و این رکن اساسی کشور را آسیب پذیر کرده تا حدی که موضوع معلمان به تجمعات کشیده شده است.

وی تأکید کرد: باید اقدامات خاصی برای عملیاتی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شود، دو هزار میلیارد تومان هم که در بودجه برای این موضوع ذکر شده هنوز معلوم نیست چه می‌شود.

کامران گفت: از سال ۸۱ پرونده نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های دولت مفتوحه است، لذا باید این اقدامات سرکاری کنار گذاشته شود.

در پایان حسن کامران نماینده مردم اصفهان از لاریجانی رئیس مجلس خواست تا پاسخ وزیر آموزش و پرورش نسبت به سوال خود را به رأی بگذارد که بر این اساس نمایندگان با ۱۱۲ رأی موافق، ۸۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن پاسخ بطحایی را قانع‌کننده دانستند.

انتهای پیام /