نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال های کریمی قدوسی قانع شدند.

به گزارش پایان نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، از پاسخ‌های وزیر امور خارجه در خصوص سوال‌های جواد کریمی قدوسی درباره گزارش قانونی وزارت امور خارجه در اجرای مفاد برجام، تغییر معاون عربی – آفریقایی وزارت امور خارجه و علت مخالفت آشکار وزیر امور خارجه در رسانه‌های غربی در مخالفت با برگزاری نمایشگاه افسانه هولوکاست با ۱۰۵ رأی موافق، ۱۳۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در جلسه قانع شدند.

گفتنی است نقوی حسینی در خصوص سوال‌های جواد کریمی قدوسی از وزیر امور خارجه در بحث علت مخالفت آشکار وزیر در رسانه‌های غربی در مخالفت با برگزاری نمایشگاه افسانه هولوکاست گفت: نمایشگاه افسانه هولوکاست توسط گروه‌های فرهنگی خودجوش طراحی و اجرایی شدند. وزیر امور خارجه در نزد رسانه‌های صهیونیستی با برگزاری نمایشگاه مزبور مخالفت می‌کند، لطفا علت مخالفت را بیان کنید؟ در این رابطه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه هولوکاست نباید بهانه‌ای برای سرکوب فلسطینیان شود، تصریح کرد بحث منافع ملی مهم است، مواضع من کاملا روشن و مشخص است و نظر من نسبت به برگزاری نمایشگاه منفی است.

همچنین کریمی قدوسی در سوال خود درباره تغییر معاون عربی – آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: تغییر در معاون کلیدی وزارت امور خارجه در این شرایط حساس با چه استدلالی صورت پذیرفته؟ آیا فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی در این تغییر اثرگذار بوده است و چه اقداماتی جهت حفظ فعالیت‌های انقلابی در این معاونت انجام داده‌اید؟

در این رابطه وزیر امور خارجه با اشاره به این ادعا که تغییر معاون وزیر خارجه با فشارهای خارجی بوده، ادامه دادند: این افتراء غیرقابل پذیرش است و تاکنون هیچ فرد خارجی جرأت اظهارنظر در خصوص مسائل داخلی وزارت امور خارجه را نداشته است.

در ادامه جواد کریمی قدوسی در خصوص سوال خود در موضوع چرایی اینکه مفاد برجام به دور از واقعیت‌ها تنظیم شده است،گفت: گزارش ۳ ماهه وزارت امور خارجه در موضوع اجرای برجام با نواقص چشمگیر و به دور از واقعیت تنظیم شده که خلاف امانتداری و مواجهه صادقانه با ملت ایران و نمایندگان می‌باشد.

در این رابطه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در گزارش ارائه شده تمام شروط مقام معظم رهبری، مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصوبه مجلس پاسخ داده شده است، گفت: در مورد احقاق حقوق در تک تک اجزا همچون ارث پدر خود تلاش کردیم و اگر چنانچه تلاش و سختگیری جدی نداشتیم حتما این کار به این سمت هدایت نمی‌شد./

پایان پیام