سرهنگ تورج کاظمی از کلاهبرداری فردی که با سوء استفاده از تالیفات و مقالات پژوهشی دیگران اقدام به کسب درآمد می کرد ،خبر داد. 

به گزارش پایان تیتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت:در اواخر اسفند ماه سال گذشته شکایتی از سوی یکی از شهروندان تهرانی به هویت (ب.س) ساکن میدان فاطمی مبنی برفروش و کپی برداری غیر مجاز از تالیفات پژوهشی وی در فضای مجازی به پلیس وارد شد.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه تحقیقات گفت در مباحث مکانیک فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دارم در حوزه تخصصی علوم مکانیک مطالب و مقالات ارزنده ای را به قلم تحریر در آوردم ولی فرد ناشناسی اقدام به نشر و فروش جزوات و تالیفات شخصی من در بین تعداد ۱۶۰ گروه تلگرامی نموده است واز آن طریق درحال کسب درآمد می باشد و ایشان بدون اجازه به مقالات و مطالب تحقیقاتی من دسترسی و در حال سوء استفاده می باشد.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: پس از بررسی ادعای شاکی ، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز و با ارتباط گیری ماموران با فرد فروشنده ، توانستند مشخصات فرد فروشنده را بدست آورده و طی تحقیقات فنی مشخص شد که متهم با فروش و تبلیغ مقالات پژوهشی شاکی درحال کسب درآمد می باشد و تالیفات شاکی را با قیمت ارزان به متقاضیان می فروشد.

وی خاطر نشان کرد: ضمن هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای متهم که مردی ۲۷ ساله ساکن تهران محله تهرانپارس بود به پلیس احضار به محض اطلاع از شکایت شاکی و ادله های پلیسی گفت با انگیزه مالی و ایجاد پرسش و پاسخ در بین دانشجویان و بالا بردن تعداد اعضاء گروه تلگرامی ام، اقدام به انتشار و فروش مقالات شاکی کرده و از آن طریق با فروش جزوات پژوهشی شاکی با قیمت پائین تر،کسب درآمد می کردم .

سرهنگ کاظمی بیان داشت : بنا براین گزارش متهم پس از اعتراف به اتهام خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرایم رایانه ای منتقل شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در خاتمه گفت : برای حفظ تعادل جامعه باید رشد فناوری اطلاعات و توسعه اخلاق به طور متعادل صورت گیرد ولی شاید اخلاق نتوانسته است در جامعه همپای فناوری اطلاعات توسعه یابد لذا متناسب با رشد سریع فناوری اطلاعات باید به حوزه اخلاق هم توجه نمود چراکه فناوری و اخلاق درکنار هم و دربین کاربران حائز اهمیت است و در حال حاضر یکی از چالش های فضای مجازی عدم رعایت حقوق مالکیت فکری می باشد.