واکنش به حادثه تصادف یک دستگاه خودروی پورشه با یک دستگاه پراید که منجر به فوت راننده پراید شد از طرف حقوقدانان و پلیس ادامه دارد.

به گزارش پایان تیتر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا، در واکنش به حادثه تصادف یک دستگاه خودروی پورشه با یک دستگاه پراید که منجر به فوت راننده پراید شد، اظهار کرد: پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و خودرو‌ها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده و برای آن پرونده قضایی مقدماتی تشکیل شده است.

وی افزود: براساس ماده ۶۱۸ و ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی ما می‌توانیم با افرادی که رفتار پر خطر دارند و با سرعت بالای ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنند، برخورد مناسب قضایی داشته باشیم.

سرار هادیانفر بیان کرد: این گونه بی اخلاقی‌ها در برخی از افراد وجود دارد و قانون محدودیتی برای برخورد با آن‌ها ندارد و از قاضی رسیدگی کننده به این پرونده درخواست داریم که برای این راننده از اشد مجازات استفاده کند.

پایان تیتر: تصادف پورشه و پراید

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در خصوص این گونه تخلفات و جرائم، پیش نویس لایحه تغییر مجازات‌ها نوشته شده است و وزیر کشور هم تأکید کرده است که مجازات برخی از جرائم باید افزایش پیدا کند. این لایحه در شورای عالی ترافیک هم مطرح شد و ما اعتقاد داریم میزان جرائم باید تغییر پیدا کند.

همچنین پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص این حادثه با اشاره به اینکه قوانین فعلی برای انجام ندادن تخلفات بازدارنده است، گفت: ما قوانین مناسب برای برخورد با جرائم را داریم.

وی افزود: رفتاری که این خانم و امثال او دارند عمدی است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در خیابان‌ها محدودیت سرعت وجود دارد و حداکثر سرعت رانندگی ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت است، اما مشاهده می‌کنیم افرادی با سرعت‌های بالا اقدام به رانندگی می‌کنند، حال می‌توانیم بگوییم شروع تخلف از روی عمد است و اگر در این شرایط رانندگی تصادفی رخ دهد، از روی عمد رخ داده است.

پورمختار تصریح کرد: با صحبت‌های که از راننده این خودرو شنیدم، به نظر بنده از لحاظ قانونی قتل عمدی است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: از صحبت‌های این خانم این برداشت می‌شود که این فرد از ابتدا، با این تصور شروع به رانندگی کرده است که اگر شخصی را هم کشت، دیه آن را می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون موجود برای جلوگیری از این گونه تخلفات بازدارنده است؟ تصریح کرد: قوانین موجود بازدارنده است، اما بستگی به اجرای درست قانون دارد.

پورمختار گفت: در حال حاضر که این حادثه منجر به تشکیل پرونده شده است و از دادگاه رسیدگی کننده به پرونده توقع داریم به عنوان قتل عمد به آن رسیدگی کند و مانند یک تصادف عادی با آن رفتار نکند.

حال قانون باید با این افراد که رفتار هنجارشکنانه دارند، به گونه‌ای برخورد کند که اشخاص دیگر حتی تصور انجام چنین رفتاری‌هایی را نداشته باشند.

براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولان کشور نباید اجازه دهند فرهنگ اشرافی گری به گونه‌ای در جامعه رسوخ کند که افرادی که به اصطلاح به آن‌ها نو کسیه گفته می‌شود به خودشان اجازه دهند با جان افراد دیگر به راحتی بازی کنند و بخواهند جان افراد را با پولشان بخرند.

انتهای پیام/