فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: شاهد کاهش ۱۹ درصدی مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کرونا هستیم.

پایان تیتر: دکترعلیرضازالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایان تیتر، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهارکرد: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۵۰ ببمار جدید در بخش عادی و ۶۸ مورد جدید در بخش مراقبت های ویژه بستری و ۲۶۲ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان های تهران مرخص شدند.

او ادامه داد : امروزه ما شاهد کاهش حدود ۱۹ درصدی میزان مرگ و میرها در تهران هستیم و خوشبختانه بسیاری از خانواده ها پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه ها را رعایت می کنند و افراد پر خطر در سطح شهر تردد  نمی کنند.

زالی افزود: امروزه علاوه بر علائم تنفسی علامت های گوارشی مانند بی اشتهایی، دردهای کمری همراه با تب ودردهای عضلانی، سردردهای شدید و کاهش حس چشایی و بویایی و به ویژه اسهال های آبکی متناوب همراه با تب های خفیف می تواند ظن بالینی ابتلا به کرونا باشد.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی ۲۲ درصد و  تعداد مراجعان به مراکز درمانی ۲۹ درصد کاهش داشته است.

زالی یادآوری کرد: بیماران زمینه‌ای که در مدت شیوع کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده بودند، می‌توانند به تدریج روند درمانی خود را از سر بگیرند.

انتهای پیام/