رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم خود به کارگران سرباز می‌زنند.

به گزارش پایان نیوز، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از کارفرمایان، از پرداخت حق بیمه سهم خود به کارگران سرباز می زنند، که این امر دلایل متعددی دارد.
وی افزود: با وجود شرایط اقتصادی نامطلوب کشور، اکثر کارفرمایان دچار ورشکستگی شده و برخی از آن‌ها، کارگاه خود را به طور کامل تعطیل و برخی دیگر با چنگ و دندان در تلاش برای ادامه راه هستند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارفرمایان برای تأسیس یک کارگاه ، مجبور به دریافت وام چند میلیونی با سودهای آنچنانی هستند که در همان ابتدای کار، به دلیل اقساط سنگین و تراز نبودن دخل و خرج، کمر خم می‌کنند.
خدادادی تصریح کرد: حال در این میان کارگاه با تعداد زیادی پرسنل و کارگر فعالیت خود را آغاز می‌کند، اما پس از مدتی کارفرما با انجام حساب و کتاب، پی می‌برد که از پس هزینه‌های پیش رو برنمی‌آید، بنابراین اولین مسیری که برای کاهش هزینه‌ها حذف می‌شود، حق بیمه کارگران است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین اگر می‌خواهیم فشار را از روی کارگر برداریم، در ابتدا باید به کارفرمایان تسهیلات خوب ارائه دهیم.
انتهای پیام/